به گزارش هنرآنلاین، به نقل از عبدالرضا سواعدی در خصوص راه‌اندازی این بخش، گفت: نمایش رادیویی از دهه 20 خورشیدی با توسعه رادیو در بین جامعه رواج پیدا کرد و بهترین بازیگران تئاتر کشور با تولد این حرفه وارد رادیو شده و به شکل زنده به اجرای نمایش رادیویی که برگرفته از بهترین نمایشنامه های خارجی بود، پرداختند . 

وی افزود: امروزه و با پیشرفت رادیو (چه رادیو دولتی و چه فضای مجازی) این هنر دامنه وسیع‌تری گرفته و روزانه بسیاری از علاقمندان به فعالیت در این عرصه، جذب هنر می‌شوند .

سواعدی خاطرنشان کرد: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان با توجه به علاقه و استعداد بسیاری از جوانان علاقمند به تئاتر اقدام به راه‌اندازی کارگروه نمایش - صدا کرده و از هفته آینده با دعوت از بهترین بازیگران تئاتر و رادیو شهرستان آبادان کارگاه آموزش و ضبط نمایش رادیویی را برای علاقه‌مندان برپا می‌کند .

مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان یادآور شد: در این کارگاه گویندگانی چون سمیه سرکاری، مهدی گازری، شیرین دژآگاه ، مریم آزادطلب و عبدالرضا نصاری به اجرا و ضبط نمایش خواهند پرداخت .

وی اضافه کرد: همچنین مهدی گازری، عبدالرضا نصاری، عبدالرضا سواعدی، شیرین دژآگاه و سمیه سرکاری آموزش و تمرین با هنرجویان را به عهده خواهند داشت و ضبط  صدا در این بخش به عهده عقیل محسناوی خواهد بود .

سواعدی در خصوص نحوه فعالیت این بخش، اظهار کرد: فعالیت در این بخش به صورت تمرین و ضبط نمایش به شکل رادیویی و آشنایی هنرجویان با این نوع نمایش است .