سرویس استان های هنرآنلاین: به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار، جمعی از اصحاب رسانه فارس به همراه اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان فرهنگی و بسیج رسانه استان در دارالرحمه شیراز قطعه شهدای والامقام دفاع مقدس حضور یافته و به آنان ادای احترام کردند.

در این مراسم ابتدا سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه شهید محمود صارمی که در راه اطلاع رسانی جان خود را برکف نهاد، گفت: حضور ١٥ هزار شهید در استان می طلبد که رسانه ها در جهت تدوین و تعمیم و ماندگاری درس از شهدا گام برداشته شود.

وی در ادامه اصحاب رسانه و مطبوعات فارس را به همراه بسیج رسانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  پیشگام تشکیل این نهاد فرهنگی و انقلابی دانست و افزود: راه اندازی این بسیج نمایشگر آمادگی های همه جانبه در استان است که امیدواریم با تعامل و همکاری بتوان در تدوین دانشنامه نقش استان فارس در دوران دفاع مقدس و شکل گیری موزه دفاع مقدس گام های موثری برداریم.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به روح بلند و پاک شهدا به ویژه آنان که در راه بازتاب حقیقت جان خویش را فدای کشور و اسلام کردند درود فرستاد و گفت: معمولا در هفته خبرنگار تلاش بر این است از سخن گفتن بپرهیزیم و اجازه بدهیم پس از یک سال صحبت کردن ها و گوش سپردن اصحاب رسانه به حرفهای مسئولان، این چند روز را اجازه بدهیم صحبتهای خبرنگاران را بشنویم که رسمی دیرینه است.

بهزاد مریدی با توجه به قرار گرفتن در روزهایی که به یاد و نام شهدای رسانه گرامی داشته می شود، افزود: دو قشر متعلق به هیچ کس نیستند؛ جایگاه بسیاری از شهدا را در خبرنگاران می توان یافت.

مریدی فضای کنونی کشور را مدیون رشادتهای شهدا و اصحاب رسانه عنوان کرد و افزود: به حرمت خبرنگاران همه باید شنونده خواست ها و نقطه نظرات آنان باشیم.

یادآور می شود: صبح سه شنبه ١٧ مردادماه جاری جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس به همراه میلاد امیرنژاد، مسئول بسیج رسانه با حضور در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز، ضمن غبارروبی مزار شهدا، با آرمان‌های شهدای خبرنگار تجدید میثاق کردند.

الهه بهرامی