به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان در آیین اختتامیه  نخستین جشنواره استانی آواز ، با اشاره به جایزه استاد رضا سقایی ، با اشاره به جایگاه ویژه این هنرمند فقید در هنر و به خصوص موسیقی لرستان ، گفت : بنا بر جایگاه و شخصیت استاد سقایی ، بر آن شدیم تا جشنواره ای را به نام ایشان راه اندازی کرده و از این طریق مسیر را برای کشف استعدادها و توانمندی های جوانان و نوجوانان به موسیقی و آواز هموارتر سازیم .

وی افزود : موسیقی مهمترین شاخصه استان لرستان است و ما باید تلاش کنیم تا این شاخصه را به خوبی در سطح کشور معرفی کرده و از آن بهره برداری کنیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، تصریح کرد : بنده معتقدم دیپلماسی هنری از دیپلماسی فرهنگی مهمتر و موثر تر است و ما می توانیم پیام اسلام ، قرآن و انقلاب را از طریق هنر انتقال داده و آن را در سایر نقاط جهان نیز به منصه ظهور برسانیم .

حنان تاکید کرد : موسیقی رسالت دارد و بنا بر نظریه برخی بزرگان عرفان و فلسفه هنر ، رسالت موسیقی و رسالت انبیاء (ع) هر دو ارتقاء نفس انسان است ، با این تفاوت که پیام انبیاء الهی از جنس وحی است و پیام موسیقی از جنس آهنگ که هر دو از جهان بالا نازل می شوند و به عنوان مثال ابن سینا نیز بارها به این موضوع اشاره کرده است .

وی مرز بین موسیقی خوب و موسیقی بد را همین موضوع ارتقاء نفس دانست و ابراز داشت : موسیقی از مصادیق لهو و لعب نیست و هرگاه موسیقی موجب ارتقاء نفس شود ، خوب است و هرگاه ناظر به شهوت ، هوای نفس و مسائل اینچنینی باشد باید آن را مصداق موسیقی بد تلقی کرد .

حنان با اشاره به تغییر رفتار معنا دار برخی چهره های سیاسی که مخالف اجراهای موسیقی هستند و آن را منافی آموزه های اسلام می دانند، گفت : آنچه از موسیقی بد ، مخرب تر است این است که مصادیق موسیقی بد را بنا بر اهداف جریانی و سیاسی ، بزرگ جلوه دهیم و به دنبال بهره برداری از نام موسیقی برای رسیدن به اهداف سیاسی باشیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان ساخت : موسیقی ابزار ایجاد شادی در جامعه است و این شادی می تواند موجب اتحاد نفس ها شده و وحدت نفس ها جامعه را به وحدت مطلق که  همان خدا است نزدیک تر می کند .