سرویس استان‌های هنرآنلاین: آخر این هفته شهرهای یزد، کرمان و اراک میزبان گروه‌های موسیقی مختلفی هستند.

کنسرت امیرمحمد تفتی در یزد 

اجرای زنده آلبوم "نای شکسته" با صدای امیر تفتی، پس از گذشت شش سال از انتشارش و طی دو روز از 13 تا 14 مردادماه در شهر یزد برگزار می‌شود.

این خواننده که پس از سال ۹۲ اجرای دیگری تا به امروز در شهر یزد نداشته است، یکی از دلایل عمده این اجرا را ثبت جهانی شهر یزد توسط یونسکو در هفته‌های اخیر می‌داند و می‌گوید؛  این حرکت فرهنگی کمترین کاری است که در این راستا می‌توانم انجام دهم.

امیرمحمد تفتی با اشاره به جزئیات "نای شکسته" و کنسرت پیش روی خود گفت: این آلبوم را درسال ۹۰ به آهنگ‌سازی کیوان ساکت و ترکیب ارکستر بزرگ منتشر کردیم. ناگفته نماند در این اجرا با همراهی گروه ارکستر زهی "آینه" به دیدار مخاطبان عزیزمان می‌رویم. این کنسرت در مایه دشتی، آواز بیات اصفهان و همایون اجرا خواهد شد که نیمی از برنامه قطعات انتخاب شده از آلبوم "نای شکسته" و مابقی هم از قطعات ماندگار و جاودانه موسیقی اصیل ایرانی است. ترکیب ارکستر نیز در این برنامه متفاوت است و این امر هم باعث تنوع در آثار اجرایی خواهد بود و هم شنوندگان موسیقی ایرانی نیز از این نوع و رنگ متنوع بهره‌مند می‌‌شوند.

ارکستر "کلاژ" در اراک

ارکستر "کلاژ"  12 و 13 مردادماه در فرهنگسرای آیینه اراک به روی صحنه می رود.

در کنسرتی که در 12 و 13 مردادماه در فرهنگسرای آئینه برگزار می‌شود، 12 قطعه موسیقی اجرا می‌شود، همچنین اجرای قطعات "ایران جاوید"، "بهار دلنشین" و قطعه "ارغوان" همراه با خواننده است.

به گفته علیرضا مجد‌الاشراقی، گروه موسیقی کلاژ در سال گذشته توسط سه یا چهار نفر از اساتید نوازنده ویلن، ویلن‌سل و پیانو تشکیل شده و بعد از آن با فراخوان‌هایی که در فضای مجازی و آموزشگاه‌ها انتشار داده شد، افرادی که توانایی نواختن ساز در گروه را داشتند، جذب این گروه شدند، در حال حاضر در حدود 20 نفر نوازنده ویولا، ویلن‌سل، پیانو و ساز بادی در این گروه فعالیت می‌کنند، هدف و رسالت گروه کلاژ اجرای قطعات موسیقی فاخر کلاسیک، موسیقی فیلم و موسیقی ایرانی است که به صورت ارکستر رئال تنظیم شد است.

علی قمصری و محمد علیزاده  در کرمان

علی قمصری در جدیدترین سری فعالیت‌های موسیقایی خود امروز 12 مردادماه با هموطنانش در کرمان دیدار می‌کند.

در سال‌های اخیر شاهد بروز نوعی ابتکار عمل از سوی هنرمندان جوان عرصه موسیقی به ویژه در زمینه ارائه موسیقی ایرانی بوده‌ایم که علی قمصری یکی از این هنرمندان جوان به شمار می‌رود. ساختار ارکستری که قمصری با آن روی صحنه می‌رود، یک سال قبل به همت این آهنگ‌ساز شکل گرفته و از سازهای موسیقی ایرانی تشکیل شده است.

قمصری تاکنون اجراهای بسیاری در داخل و خارج از کشور داشته که در یکی از این اجراها همراه با گروه "همنوازان حصار" روی صحنه رفته است.

علی قمصری 12 مرداد ساعت 20:30 در تالار ایرج بسطامی شهر کرمان روی صحنه می‌رود.

محمد علیزاده خواننده پرکار موسیقی پاپ نیز پنجشنبه 12 مردادماه ساعت 20:15 در سالن فجر کرمان کنسرت برگزار می‌کند.

امیرحسین اویسی (رهبر ارکستر و نوازنده کیبورد)، اشکان موسوی (ویولن)، ایمان ذاکری (درامز)، اشکان صدیق آذر (سمپلر)، بهمن میرزازاده (گیتار و بوزوکی)، علی پورنگهبان (گیتار باس)، علی شهبازی (گیتار نایلون و الکتریک)، محمد شعبانی (پرکاشن)، پوریا فیروزی (کیبورد)، کیانوش علی‌محمدی (هم‌خوان)، داریوش اسدالله‌پور (صدابردار)، هومن و هورنگ حیات داوودی (نورپرداز) و صدرالدین حسین‌خانی (مدیر شرکت ایران‌گام) در این برنامه محمد علیزاده را همراهی می‌کنند.