به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدباقر کریمی در نشست خبری صبح امروز نهم مردادماه که در خانه مطبوعات برگزارشد، افزود: این جشنواره از ١٠ مرداد ماه با حضور شعرای رضوی در دو بخش داخلی و خارجی در ارومیه با هدف شناخت و گسترش فرهنگ رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به جشنواره، تصریح کرد: امسال ۳۷۱ اثر در بخش داخلی و۴۴ اثر در بخش خارجی به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ار سال شده است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه امسال  در بخش داخلی آثار ارسالی ۴۰/۶ درصد  افزایش داشته است، اظهار کرد: در بخش بین الملل با حضور شعرایی از کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان و آلمان تعداد آثار ارائه شده در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به حضور ۱۸۲نفر شاعر رضوی داخلی و ۱۵ شاعر خارجی در این جشنواره، گفت: امسال ۵۳نفر شاعره در بین شعرای شرکت کننده در جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی حضور دارند.

وی بابیان اینکه توجه به دیانت و سلامت فرهنگی از دغدغه های معظم له بوده است، افزود: برگزاری جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری از اقدامات ارزشمند در حوزه فرهنگی و دینی بوده که طی دوسال گذشته آذربایجان غربی جز استان های  موفق در آثار ارسالی و برگزاری کیفی جشنواره در کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: به زودی برای اولین بار ۴۰اثر منتخب عکس رضوی که به دبیرخانه نمایشگاه در تبریز ارسال شده، در ارومیه و خوی به نمایش عموم گذاشته می شود.

حجت الاسلام کریمی گفت: در اختتامیه جشنواره از ٧ اثر برگزیده در بخش داخلی و سه اثر منتخب در بخش  بین المللی تقدیر و تجلیل می شود.