به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، آیین تکریم 110  نفر از پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان همدان با حضور فاضل عبادی مدیرکل ارشاد همدان، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در منطقه گردشگری علیصدر این استان برگزار شد.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت سخنان خود را با قدردانی از فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و سایر مشارکت کنندگان از جمله صندوق اعتباری هنر برای برگزاری اولین آیین تکریم پیشکسوتان فرهنگ ، هنر و رسانه استان همدان آغاز کرد و در ادامه اظهار داشت: امیدوارم این برنامه ها به صورت مستمر و هر سال در همدان تکرار شود و شاهد الگو برداری سایر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های دیگر از استان همدان باشیم.

عظیمی که به احترام و برای تکریم هنرمندان پیشکسوت همدان و تجلیل از دو عضو این موسسه یعنی پرویز اذکایی(فرهنگی)  و تقی حجاریان(تجسمی)  در این مراسم حضور یافته بود در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان همدان با وجود هنرمندان بزرگی در سطح اول کشور همواره از هنرپرور ترین استان ها به شمار رفته است و امیدواریم در آینده تعداد بیشتری از پیشکسوتان هنر استان همدان عضو موسسه شوند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در بخش دیگری از سخنانش از عنایت ویژه دکترصالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت و تصریح کرد: ایشان با وجود کوتاه بودن دوره وزارت و زمان اندکی که در اختیار داشته اند، همواره به تقویت و گسترش این مجموعه نظر داشته اند و حتی خواستار  ارتقای تشکیلات این موسسه به بنیاد ملی شده اند .

وی افزود: به سبب این نگاه مثبت هم، بسیاری از هنرمندان عضو موسسه در دیدارهای عمومی و خصوصی از اینجانب خواسته اند در گفت و گو ها با مسولین و صحبت با رسانه ها خواستار استمرار مسولیت دکتر صالحی امیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شوم.

عظیمی در پایان با اشاره به حمایت های دکترمحمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از موسسه در سه سال اخیر یاد کرد و بسیاری از پیشرفت های حاصله را مرهون پشتیبانی های مادی و معنوی ایشان دانست و اظهار امیدواری کرد به خواست مسولان همچنان شاهد حضور ایشان نیز در دولت جدید باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دکتر نوبخت علاوه بر مسولیت های قانونی خود، از لحاظ شخصیتی هم فردی فرهیخته، فرهنگی و هنردوست است و طی چندین جلسه با هنرمندان پیشکسوت بسیاری از فرهیختگان شیفته اخلاق حسنه وی شده اند و به جرات می توانم بگویم که ایشان یکی از شخصیت های بسیار تاثیرگذار در ایجاد نگاه مثبت نسبت به عملکرد فرهنگی دولت تدبیر و امید بوده و هستند.

این مراسم به دلیل تعداد زیاد هنرمندان پیشکسوت مورد تکریم، با اهدای سمبولیک لوح سپاس و هدایایی به رسم یاد بود به دو هنرمند عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت و تعدادی از باسابقه ترین هنرمندان استان خاتمه یافت تا سایر هنرمندان نیز لوح و هدایای خود را پس از برنامه دریافت کنند.

از نکات حائز اهمیت این برنامه نیز می توان به اعلام آمادگی الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استان همدان برای اهدای زمین به موسسه هنرمندان پیشکسوت در منطقه علیصدر برای احداث مرکز فرهنگی و گردشگری پیشکسوتان هنر ،همچنین حضور و سخنرانی حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده فعلی مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ، احسان قنبری فرماندار کبودر آهنگ، محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان، حمیدرضا یاری مدیر عامل شرکت غار علیصدر، دکتر غلامحسین مجذوبی رییس بنیاد نخبگان همدان و مدیران و جمعی از مسئولین محلی در این برنامه یاد کرد.

این برنامه با مشارکت موسسه هنرمندان پیشکسوت ، صندوق اعتباری هنر، خانه شعر و ادب استان همدان ، بنیاد نخبگان این استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.