به گزارش هنرآنلاین، در آئینی ویژه نخستین جشنواره عکس خوانسار با حضور مسئولان شهرستان و استاد فخر الدین فخرالدینی و هئیت داوران از 12 برگزیده این جشنواره تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 نفر نخست برگزدیده در بخش جامعه مهسا جمالی گلسار برنده یک میلیون و 500 هزار تومان وجه نقد و تندیس جشنواره و همین طور دو روز اقامت رایگان به همراه خانواده در هتل زاگرس، نفر دوم برگزیده احمد جمالی مقدم برنده  تندیس و یک میلیون تومان وجه و اقامت رایگان دو روزه به همراه خانواد ، نفر سوم این بخس امیرعلی پور ملائکه  موفق به دریافت تندیس و 500 هزار تومان وجه نقد به همراه اقامت رایگان به همراه خانواده شدند و آقایان روح الله صالحی و مجید حجتی به ترتیب نفر اول و دوم شایسته تقدیر این بخش شده و همراه با لوح یادبود جایزه نقدی 200 هزار تومانی به آنها اهداء شد.

در بخش طبیعت نیز نفر اول این جشنواره در بخش مجید حجتی، نفر دوم محمدرضا عباسیان و نفر سوم  این بخش  سجاد کریمی شد  و احمد جمالی مقدم و مهدی پاسگر به ترتیب شایستگان تقدیر در این بخش شدند و جوایزی همانند برگزیدگان بخش جامعه به آنها تقدیم شد.

در آئین اختتامیه این جشنواره که در سالن همایش های هتل زاگرس برگزار شد سید حسن شفعتی شهردار خوانسار با اشاره به مهم ترین سرمایه این شهر ، گفت: : سرمایه اصلی این شهر هنرمندان و عالمان این شهر است و امید داریم تصاویر ثبت شده هنرمندان در این جشنواره تا سال ها در طاقچه های این شهر باقی بماند.

وی افزود: حضور این تعداد از عکاسان در خوانسار و تهیه تصاویر ماندگار از زیبایی ها و ویژگی های منحصر به فرد این شهرستان همواره قابل ستایش است و امید داریم که بتوانیم در سال های آتی نیز دنبال کننده این رویداد بزرگ فرهنگی باشیم.

شهردار خوانسار تصریح کرد: عکس های ثبت شده امروز شما عکاسان می تواند گنجینه عظیم و گرانبهاء از تاریخ خوانسار برای نسل های بعدی باشد که در آینده های دور بدون هیچ گونه زیرنویس روایت گر قدمت کهن این شهر می شوند.

خوانسار در آینده برترین الگوی توریستی ایران می شود

در ادامه این مراسم استاد فخر الدین فخرالدینی پدر عکس پرتره ایران با اشاره به شهر خوانسار ، گفت: خوانسار تابلویی از تمام زیبایی های بکر است که بی شک در آینده برترین الگوی توریستی ایران می شود.

وی افزود:انجام این حرکت شایسته فرهنگی توشه ای عظیم و سنگین برای نسل های آینده و به ویژه جوانان است.

در حاشیه این مراسم حسین رفعتی بنیانگذار برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار اختصاصی این جشنواره با اشاره به مهم ترین خروجی این رویداد بزرگ فرهنگی، گفت: یکی از مهم ترین اتفاقات این جشنواره این بود که پس از ارسال آثار ما متوجه شدیم که عکاسان زوایایی از خوانسار را دیده بودند که شاید ساکنان 30 ساله هیچگاه این زوایا را مشاهده نکرده بودند و این سبب شد که خوانسار در زوایه عمیق تری نگریسته شود.

وی ادامه داد: هر کدام از عکاسان با گرفتن یک شات از خوانسار و زوایای آن در واقع فرهنگ این خطه را به اقسی نقاط کشور منتقل می کنند.

گفتنی است که پخش کلیپ های جشنواره و همینطور مجموعه عکس های دهه چهل و پنجاه و بداهه نوازی سنتور و قرائت متن بیانیه توسط امیرعلی جوادیان به عنوان نماینده هئیت داوران از  دیگر بخش های این مراسم بود.

لازم به ذکر است که این رویداد بزرگ فرهنگی که برای نخستین بار در شهر خوانسار برگزار شد به همت و پشتیبانی هتل زاگرس خوانسار و سامانه رزرواسیون سفرهای طلایی برگزار  شده است..