سرویس استان‌های هنرآنلاین: نمایشگاه آثار مرضیه ساحل، توسط معاون مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس و جمعی از هنرمندان با ارائه ۱۵ اثر در زمینه پرتره و تکنیک میکس مدیا با نگاهی نو به سبک‌های نقاشی دوره رنسانس، گشایش یافت.

سیدهادی حسینی معاون مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه مراسم افتتاحیه یاد شده، استان فارس را استانی با ظرفیت‌های بالا توصیف کرد و گفت: اگرچه حوزه فرهنگ و هنر در این استان رشد پیدا کرده اما با توجه به کثرت استعدادهای موجود هنوز جای کار زیاد است.

 حسینی، پرورش استعدادهای موجود را نیازمند یک نگاه خوب آمایشی دانست و افزود: همه اقشار و گروه ها اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ملی و خودم مردم باید سرمایه گذاری کنند و عزم و اراده ای جدی در این خصوص داشته باشند.

وی با بیان این که همه ما باید برای آیندگان کار و سرمایه گذاری کنیم، اظهار داشت: کار در حوزه فرهنگ نیازمند یک نگاه جدید است چرا که ما باید از نگاه های سخت افزاری به سوی نگاه های نرم افزاری و مبتنی بر فکر حرکت کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت یک هزار و ٣٨٠ کانون مساجد در استان فارس از افزایش این تعداد بر اساس برنامه پنجم خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر بالغ بر ٢٣ هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور فعالیت دارند که براساس برنامه پنجم باید به بیش از ٨٠ هزار کانون برسند که این افزایش نشان دهنده بالا رفتن تعداد کانون های مساجد فارس هم خواهد بود.

وی در همین ارتباط به پرداخت مبالغ یک تا پنج میلیونی به انجمن ها و کانون‌های مساجد استان فارس اشاره کرد و گفت:‌ این اعتبارات ابتدا در اختیار ادارات استان ها قرار می گیرد تا بر اساس فعالیت و برنامه هایی که کانون ها و انجمن ها از خود ارائه می دهند به آن ها پرداخت شود، در این رهگذر بر این نکته تاکید داریم که اعتبارات تنها به انجمن ها و کانون های فعلی پرداخت خواهد شد.

در پایان این نشست بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در زمینه تخصیص بودجه به بنیاد فرهنگ و هنر فارس رایزنی های لازم را انجام دهد.

الهه بهرامی