به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛کوروش نریمانی با بیان اینکه سطح کیفی آثار ارسال شده به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی رضایت بخش است، اظهار کرد: البته هنوز کارهای زیادی برای اعتبار بخشیدن به این جشنواره موضوعی مانده که باید به انجام برسد.

وی ادامه داد: از نیازهای جشنواره تئاتر رضوی این است که هنرمندان به صورت مستمر برای این جشنواره کار کنند و به ظاهر برخی گروه ها شرایط را برای خود سهل گرفته اند و آثار آن ها در حد یک جشنواره ملی نبوده است.

وی با بیان اینکه سهل گرفتن برخی گروه ها به معنای عدم انسجام وحدت موضوع است، خاطرنشان کرد: برخی نمایش نامه نویسان بدون در نظر گرفتن شرایط داراماتیک کار و ملزومات جشنواره، اثر خود را به موضوع امام رضا(ع) وصل کرده اند که مورد قبول واقع نشد.

نریمانی اضافه کرد: یکی از ایرادات هنرمندان برای شرکت در جشنواره ها این است که به موضوع اهمیت نمی دهند و ویژگی آثارمنتخب در جشنواره تئاتر امام رضا(ع)، انسجام قصه ها بوده است.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره های هنری مثمر ثمر است و باید گروه های هنری و ادارات مربوطه، برگزاری کارگاه های تئاتر را نیز در برنامه های خود بگنجانند.

داور بازبین جشنواره تئاتر رضوی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی به سمتی پیش برود که هنرمندان شرایط شرکت در جشنواره را بر خود سهل نگیرند و با فراهم آوردن امکانات فقط برای جشنواره کار کنند.

دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٨ تا ١١ مردادماه ١٣٩٦ در خراسان شمالی برگزار می‌شود.