سرویس استان‌های هنرآنلاین: معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد که به شهرستان لارستان سفر کرده است در دیدار با روسای ادارت فرهنگ و ارشاد جنوب استان فارس با بیان اینکه امروز خیران با دغدغه خاصی به دنبال فرصتی برای ارائه همکاری خود در امور فرهنگی هستند، افزود: امروز فرهنگ فقیر نیست بلکه غنی است اما بستگی دارد چگونه با آن نگریسته شود.

هادی حسینی تاکید کرد: روسای ادارات شهرستان‌ها باید برای پیشبرد اهداف فرهنگی نظام تلاش کنند که این با همراهی و همکاری بخش‌های غیر دولتی بسیار سخت و دشوار است بنابراین باید خیران را تشویق شوند و آن‌ها را در امور فرهنگی وارد و مشارکت داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هشدارهای رهبری در بحث تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: این تهاجم را مقام معظم رهبری به عنوان شبیخون عنوان می‌کنند و این به معنای مشکل‌تر شدن کار متولیان ارشاد و امور فرهنگی در جامعه است.

حسینی بیان کرد: هرکس هرجایی را به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دهد باید دستش را بوسید.

وی از روسای ادارات ارشاد شهرستان‌ها خواست ارتباط خود را با مسئولین و مدیران محلی شهرستان‌ها افزایش دهند تا همه در امور فرهنگی مشارکت کنند.

انجمن‌ها بازوان قدرتمند ادارات ارشاد هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه انجمن‌ها، بازوان قدرتمند ادارات ارشاد هستند گفت: اعضای انجمن‌ها کارشناسان و اساتیدی هستند که در کنار ما قرار دارند و باید از تجربیات و توانایی‌های آن‌ها بهره ببریم.

بهزاد مریدی افزود: اگرچه برخی به دنبال این هستند که مشکلاتی را برای توقف حرکت‌های فرهنگی بوجود بیاورند اما این حرکت متوقف شدنی نیست و مجموعه ارشاد مصمم است گام‌ها را محکم بردارد.

وی تاکید کرد: در گذشته در اجرای برخی از برنامه‌ها به دلیل کمبود نیروی انسانی در اداره کل و یا موارد دیگر مشکلاتی در حوزه اجرای برنامه‌ها شاهد بودیم اما پس از اجرای انتخابات انجمن‌ها و مشخص شدن اعضای جدید بسیاری از برنامه‌ها را به انجمن‌ها واگذار کردیم که نه تنها با مشکلی مواجه نشدیم بلکه در اجرای این برنامه‌ها انجمن‌ها بسیار دقیق و منظم کار خود را انجام می‌دهند.515938_orig

الهه بهرامی