سرویس استان‌های هنرآنلاین: سیدهادی حسینی در نشست بررسی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر جهرم گفت: موضوع فرهنگ بسیار مظلوم بوده و کمتر از سایر حوزه‌ها به آن توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایران مبتنی بر فرهنگ غنی است و جهان ایران را با چهره فرهنگی می‌شناسند، بیان کرد: شرایطی باید فراهم شود که به اعتلای فرهنگی در خور برسیم.

حسینی با اشاره به اینکه نیازها را باید اولویت‌بندی شده و بر اساس آن عمل شود، گفت: ما برای شروع پروژه‌های عمرانی کار دشواری داریم و در این زمینه سیر طولانی را طی باید کرد؛ تلاش داریم مشکل زیرساخت‌های فرهنگی جهرم را در حد توان مرتفع کنیم.

این مقام وزارتی با اشاره به اینکه جهرم با پیشینه فرهنگی درخشان باید چند موضوع فرهنگی را در سطح کشور برجسته کند، تاکید کرد: در این زمینه ما نیز همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم و از آنچه در توان ما است نیز دریغ نمی‌کنیم.

معاون امور حقوقی وزارت ارشاد گفت: فرهنگ میدان بازی سیاسی نیست و نباید آن را سیاسی کرد.

 جهرم و ۴ برند فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: جهرم از چهار برند فرهنگی و هنری برخوردار است که باید حمایت شود.

بهزاد مریدی گفت: بودجه‌های پیرامون حوزه فرهنگ قابل قیاس با سایر حوزه‌ها نیست. وی با اشاره به لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ افزود: مجموعه بلک باکس با تفاهم‌نامه شورای شهر در جهرم در حال ساخت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نیاز بخش خفر و کردیان به ایجاد خانه فرهنگ گفت: شخصیت‌های بزرگی در بخش‌های جهرم به ویژه خفر می‌زیسته‌اند  و در این راستا همایش علامه خفری از مفاخر این شهرستان را با همکاری اداره کل ارشاد پیش رو داریم.

وی با اشاره به اینکه این همایش اتفاق بزرگی برای استان فارس است، بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگ در بخش‌ها مهم است و استحقاق آن را دارند که برخوردار شوند.

مریدی با اشاره به فعالیت ۱۱ انجمن در جهرم گفت: هر کدام از این انجمن‌ها صدها عضو دارند و بیش از هزار و ۵۰۰ هنرمند در انجمن‌ها مشغول به فعالیت هستند.

این مقام فرهنگی استان با اشاره به برخورداری جهرم از چهار برند فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: کنگره شعر علوی و فاطمی، جشنواره داستان کوتاه نارنج و جشنواره بین‌المللی کاریکاتور از برند های جهرم است که باید ثبت شود تا بودجه مستقل برای آن در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: جشنواره بین‌المللی کاریکاتور جهرم با وجود سابقه و داشتن اساتید برجسته می‌تواند مورد حمایت قرار بگیرد.

 نیاز روستاهای جهرم به زیر ساخت‌های فرهنگ

فرماندار ویژه جهرم نیز در این نشست بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در بخش‌ها و روستاهای جهرم تاکید کرد. علیرضا صحرائیان  گفت: توسعه زیرساخت‌ها  و پروژه‌های عمرانی در بخش فرهنگی از اموری است که تحقق آن نیازمند تلاش و پیگیری است.

وی احداث نگارخانه و ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را از طرح‌های در دست اقدام فرهنگی جهرم عنوان کرد که با توافق وزیر ارشاد عملیاتی می‌شود. او همچنین به نیاز بخش‌های تابعه جهرم به مراکز فرهنگی بیان کرد: تجهیز امکانات فرهنگی، انجمن‌ها و کتابخانه‌ها از نیازهای اساسی حوزه فرهنگ و هنر در جهرم است.

صحرائیان هنرمندان جهرم را برخوردار از استعدادهای درخشان برشمرد که می‌توانند در سطح کشوری و بین‌المللی حائز عناوین برتر شوند.

 

الهه بهرامی