سرویس استان‌های هنرآنلاین: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، درباره برگزاری نخستین جشنواره داستان‌نویسی رضوی گفت: این جشنواره با موضوع امام رضا (ع) و پنج حدیث از امام رضا (ع) و امام علی (ع) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با نگارش داستان حداکثر در یک صفحه با محوریت یکی از موضوعات در مسابقه شرکت کنند. این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و انجمن شاعران و نویسندگان گراش برگزار می‌شود و شرکت در این مسابقه محدودیت سنی ندارد. شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و یا موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه واقع در خیابان امام (ره)، ساختمان جابری تحویل دهند.

مهدی آیینه‌افروز، احادیث مورد نظر در این جشنواره را برشمرد و افزود: امام علی (ع): "هر گاه از چیزی می‌ترسی، خود را در آن بیفکن. چه بسا ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت‌تر است." (نهج البلاغه/ح ۱۷۵)، امام رضا (ع): "دوست انسان نادان در رنج و زحمت است." (میزان الحکمه/ج۲/ص۳۷۵)، امام علی(ع): "بدی را از سینه دیگران، با کندن آن از سینه خود، ریشه‌کن نما." (نهج البلاغه/ ح ۱۷۸)، امام رضا (ع): "نیازمندی کلید تیره‌روزی است." (بحارانوار/۹/۳۵۳/۷۸/) و امام علی (ع): "زبان عاقل در پشت قلب اوست و قلب احمق در پشت زبان اوست." (نهج البلاغه/۴۰ ح) حدیث های مورد مسابقه است.

وی تاکید کرد: علاقه مندان می توانند داستان‌های خود را بر اساس و با الهام از این درون‌مایه‌ها به جشنواره ارسال کنند؛ محدودیتی در نوع داستان‌ها وجود ندارد، اما داستان نباید از یک صفحه A4 بلندتر باشد.

پنجمین جشنواره‌ای که در همایش هشتمین آفتاب در دهه کرامت امسال برگزار می‌کند، جشنواره داستان‌نویسی رضوی است. همایش هشتمین آفتاب از ٩ تا ١٣ مردادماه به مدت پنج شب در حسینیه ابوالفضل (ع) برگزار می‌ شود.