به گزارش هنرآنلاین، میرحیدر موسوی عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال‌ها پیش به‌واسطه تشویق استاد ابراهیم فرخ منش از بزرگان عرصه تئاتر که در هنر خوشنویسی نیز ید بسیاری داشت، در دوران راهنمایی و از سال ۱۳۶۷ به سمت رشته خوشنویسی گرایش پیدا کرده و با توجه به تب‌وتاب داغ این رشته در استان به‌سرعت جذب این رشته هنری شدم.

وی افزود: از آن زمان تاکنون برنامه‌ریزی من به‌گونه‌ای بود که آینده کاری خود را بر پایه این رشته هنری پی‌ریزی کرده و در این رشته به‌صورت تخصصی توانایی لازم را به دست آورم. 

موسوی با بیان اینکه قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی کشور مطرح است، گفت: هنر مقدس، سنتی و ریشه‌ای خوشنویسی که در جهان به‌عنوان شناسنامه هنری کشور محسوب می‌شود بیشترین دغدغه را در قزوین به‌عنوان پایتخت خوشنویسی کشور به همراه دارد. 

این هنرمند قزوینی ادامه داد: بهترین جشنواره‌ها از جمله جشنواره ۲ سالانه‌های خوشنویسی در رشته خوشنویسی، نشست‌های تخصصی و دعوت از استادان خطاطی دیگر شهر‌ها به همراه برترین اساتید این رشته در قزوین وجود دارد. 

وی تصریح کرد: پیشینه خوشنویسی در گذشته این شهر نیز بسیار درخشان بوده است لذا می‌توان چنین گفت که تنور فعالیت‌های خوشنویسی در قزوین داغ‌تر از دیگر استان‌های کشور است.

موسوی هنر گرافیک گونه سیاه‌مشق را هنری‌ترین بخش خوشنویسی دانست و تأکید کرد: باید این رشته در مراکز استان قزوین رواج بیشتری پیدا کند. 

مسئول کمیسیون فرهنگی-هنری انجمن خوشنویسان ایران مهم‌ترین دغدغه خوشنویسان استان را چنین دانست: مشکل عدم فروش آثار هنری که گریبان گیر اکثر هنرمندان در کشور است را می‌توان مهم‌ترین دغدغه هنرمندان دانست. 

وی اضافه کرد: در عرصه هنر اگر شرایطی به وجود بیاید که هنرند بتواند آثار تولید شده خود را در جامعه عرضه کند تأثیر بسیاری در روند رشد آن هنر خواهد داشت. 

موسوی اعلام کرد: در حال حاضر در سراسر کشور با رکود خرید اثر مواجه هستیم اما در تهران این فرهنگ در میان مردم آنجا افتاده که به‌عنوان یک هدیه از آثار هنری استفاده می‌کنند و امیدوارم در شهرها و استان‌های مختلف این فرهنگ نهادینه شود و خرید اثر هنری به‌عنوان خرید یک سرمایه ملی نگاه شود. 

خطاط قزوینی و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان کشور در پایان خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف یک اثر هنری به‌عنوان سرمایه بزرگ نگاه می‌شود لذا با نهادینه شدن این فرهنگ هنرمندان کشور به ویژه هنرمندان خوشنویس می‌توانند در این عرصه وضعیت مطلوب‌تر و بهتری داشته باشند و آثار زیباتری را خلق کنند.