به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مهر، این مسابقه گفتمان تازه‌ای است که به منظور ارج نهادن به آفریده‌های پروردگار، گشودن دریچه‌های صلح و دوستی با کودکان و نوجوانان ژاپنی و با همراهی کانون، اداره محیط زیست و آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن(جایکا) صورت‌می گیرد.

در این برنامه‌ فرایند محور، اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان به همراه مربیان در مرکز آموزشی "سلکه" بندرانزلی حضور می‌یابند و با بهره‌گیری از ابزارهای کمک آموزشی همچون دوربین دوچشمی، میکروسکوپ، تلسکوپ و فیلم‌های زیست محیطی، با شگفتی‌ تالاب‌های ایران آشنا می شوند.

تبیین اهمیت تالاب‌ها و ارایه‌ آموزه‌هایی در ارتباط با چگونگی پاسداشت از این موهبت‌ خدادادی، از دیگر بخش‌های این برنامه ‌است که با نقاشی و عکاسی از زیبایی‌های تالاب بین‌المللی بندرانزلی همراه‌ است.

درعین حال دبیرخانه‌ مرکزی این مسابقه در کانون پذیرای آثار ارسالی کودکان و نوجوانان در زمینه‌ نقاشی و عکاسی از زیبایی‌های تالاب است.

برهمین اساس گروه‌های سنی ابتدایی و متوسطه اول می توانند با بهره‌گیری از تکنیک آزاد، نقاشی‌های خود را در ابعاد ۷۰ در ۵۰ برای شرکت در مسابقه ارسال کنند.

دانش آموزان پایه‌های اول و دوم متوسطه علاقه‌مند به عکاسی نیز می توانند با استفاده از گوشی همراه و دوربین دیجیتال، عکس‌های خود را با فرمت JPG به دبیرخانه مرکزی این مسابقه واقع در رشت، فلکه انتظام، کوچه نظام پزشکی، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارسال‌کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار ۲۵ مردادماه ۱۳۹۶ است و در پایان نیز به  برگزیدگان بخش نقاشی سری کامل ابزار نقاشی به همراه لوح سپاس ملی و بین‌المللی و به برندگان  مسابقه عکاسی نیز دوربین عکاسی دیجیتال و لوح تقدیر ملی و بین المللی اهدا می شود.

شایان ذکر است؛ آثار برگزیده دانش آموزان گیلانی و ژاپنی در ماه‌های مهر و بهمن سال جاری به ترتیب در ژاپن و ایران به نمایش عمومی درمی آید.