به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  باشگاه خبرنگاران پویا، این بازدید با حضور فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود صرامی مدیرعامل شرکت پرستیژلند ایران، پرویز طاهری معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، محمدعلی بهمنی، سعید بیابانکی، حسام الدین سراج، علی اصغر شاه‌زیدی، محمدتقی سعیدی، علی رستمیان، ملک محمد مسعودی، فیض الله حقیقی، حسن طاهرزاده، محمدرضا رستمیان و مرتضی دلیری،  برگزار شد.

در این مراسم طالبی با تقدیر از سازندگان این مجموعه اظهار داشت: مدیران هوشمند این مجموعه کار با ارزشی انجام داده‌اند و امیدوارم اینگونه فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه موسیقی ادامه دار باشد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از سالن اجراهای صحنه‌ای و پردیس سینمایی مجموعه "قلب شهر اصفهان" اذعان کرد: هرگونه فعالیت موسیقایی بخش خصوصی قابل تقدیر است و باید به مدیران این پروژه بابت حرکت فرهنگی ارزشمندی که صورت گرفته است، تبریک گفت. حضور من در این مجموعه نشان دهنده استقبال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر گونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه موسیقی است.

طالبی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به کمبودهای موجود در فضاهای مربوط به گالری‌ها، سینماها و سالن‌های اجرای موسیقی که در کشور حس می‌شود از فعالیت بخش خصوصی در این حوزه‌ها حمایت می‌کند و با توجه به کمبود مکانهای مناسب برای برگزاری برنامه‌های موسیقی و اجاره بالای سالن‌ها، امیدوارم با تأسیس مراکزی مانند این مرکز مشکلات مرتفع شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: موسیقی اصفهان یکی از پایه‌های موسیقی دستگاهی ایران است و اجراهای خوب و تولیدات ارزنده فراوان دارد که همین امر اصفهان را نیازمند توسعه فضای اجرای موسیقی توسط بخش خصوصی کرده است و خوشحالیم که در مجموعه"قلب شهر اصفهان" سالنی برای بیش از هزار نفر، با جدیدترین تجهیزات روز دنیا ایجاد شده است.

طالبی گفت: به مردم اصفهان برای این رویداد تبریک می‌گویم و امیدوارم مسیر رشد فرهنگی مجموعه همچنان ادامه داشته باشد و شاهد سرمایه گذاری‌های بیشتری در حوزه فرهنگ وهنر باشیم.

وی در خصوص نقش چنین مجموعه‌هایی در تعاملات اجتماعی گفت: افزایش تعاملات اجتماعی منجر به افزایش سلامت روانی و اجتماعی افراد خواهد شد و به موازات آن آسیب‌های اجتماعی کاهش و انگیزه برای کار و تلاش توسعه می‌یابد و ساخت مجموعه‌هایی که برای سنین مختلف برنامه داشته و بخش‌های مختلف و جذاب دارند به راحتی می‌تواند در رسیدن به این هدف کمک کند.

در این دیدار مسعود صرامی مدیرعامل شرکت پرستیژلند ایران به ارائه توضیحات تکمیلی از روند ساخت، توسعه، اهداف فرهنگی هنری و برنامه‌های مجموعه "قلب شهر اصفهان" برای مردم اصفهان پرداخت و همچنین هنرمندان و فعالان موسیقی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های فرهنگی هنری این مجموعه به بیان دیدگاههای خود در خصوص وضعیت موسیقی، فرهنگ و هنر در اصفهان پرداختند.

همچنین علی اصغر شاه زیدی هنرمند برجسته و پیشکسوت موسیقی اصفهان، در پایان این دیدار و بازدید چند ساعته اظهار کرد: متاسفانه هنوز در مملکت ما اشخاصی هستند که چوب لای چرخ هنرمندان می‌گذارند ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان آن همیشه ما را حمایت می‌کنند و این نهایت خوشبختی است که این همه ذوق هنری در مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

بازدید از مجتمع فرهنگی هنری "استاد فرشچیان" و هنرستان هنرهای زیبای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از دیگر برنامه‌های حضور یک روزه فرزاد طالبی در اصفهان بود.