به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند با اشاره به اهمیت هنر و صنعت سینما به عنوان یک جریان فرهنگ‌ساز گفت: انتظار داریم فعالان حوزه سینما با همکاری معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رویدادهای سینمایی بیشتری پیشنهاد دهند.

وی با نگاهی به موضوع‌های پیشنهادی برای برگزاری جشنواره سینمایی، خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم جشنواره­‌ای با محوریت فیلم صنعتی در استان برگزار شود، زیرا که تصویر خوزستان چه در فیلم­ های مستند و چه فیلم های داستانی کوتاه و بلند به عنوان مهمترین استان صنعتی کشور بسیارمتفاوت بوده­ است.

جوروند در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بخش آموزش و برگزاری رویدادهای سینمایی، اداره کل می تواند حمایت هایی را ارئه دهد ولی حمایت از تولید جزء وظایف و اختیارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و عهده دار آن بخش خصوصی است.

در پایان جوروند با تاکید بر نیاز استان به فعالیت­ های بیشتر سینمایی و ضرورت اهتمام بیشتر به هنر سینما گفت: امیدوارم حضور هنرمندان موسسه­‌ها و شرکت های سینمایی در کنار متولیان امور فرهنگی و به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فعالیت مشترک این دو قطب فرهنگی - هنری نقطه عطفی در پیشرفت سینمای استان باشد.