به گزارش هنرآنلاین، کوروش فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام خبر فوق ،افزود: دلیجان از لحاظ آوازی سابقه درخشانی داشته و به منظور شناسایی صداهای خوب و ارزنده دومین جشنواره استانی آوای ایرانی از یازدهم مردادماه به میزبانی شهرستان دلیجان و در دو روز برگزار خواهد شد .

وی درخصوص دوره‌های قبل این جشنواره گفت: دو سال پیش این جشنواره در سطح شهرستان برگزار شد و با توجه به استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره سال گذشته آن را به صورت استانی و با حضور بی نظیر هنرمندان شهرستان های اراک، ساوه، محلات، آشتیان، تفرش و دلیجان در شهریورماه سال گذشته برگزار کردیم .

دبیر اجرایی دومین جشنواره آوای ایرانی اظهار کرد: در این جشنواره شرکت‌کنندگان نخست مرحله مقدماتی را سپری کرده و آثار خود را به صورت صوتی و تصویری به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند که 31 تیرماه آخرین فرصت ارسال آثار هنرمندان است.

وی افزود: در تاریخ پنجم مردادماه نتایج اولیه داوری اعلام و پس از انتخاب آثار برتر مرحله نهایی جشنواره  در چهار رشته و طی دو روز با حضور هنرمندانی از شهرستان‌های استان مرکزی همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

به گفته فتاحی در روز اول جشنواره آثار در رشته‌های مناجات‌خوانی و چاووش‌خوانی و در روز دوم هم آواز بدون ساز و تصنیف‌خوانی توسط هنرمندان اجرا خواهد شد. آثار هنرمندان شرکت کننده را مجید پازوکی، مهدی بهزادپور(بهزاد) و کیوان ساکت داوری خواهند کرد .

دبیر اجرایی دومین جشنواره آوای ایرانی این جشنواره را تنها جشنواره موسیقیایی استان مرکزی عنوان و در خاتمه خاطرنشان کرد: حامیان این جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر دلیجان هستند و هزینه برگزاری این جشنواره 40 میلیون تومان برآورد می‌شود که بخشی توسط حامیان و بخشی دیگر توسط خیرین پرداخت خواهد شد.