به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، علی خیلدار در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح چهارشنبه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه استان البرز میزبان برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی نقاشی رضوی در سال جاری است، اظهار کرد: به برکت وجود هشتمین امام شیعیان، بخشی از فعالیت‌های وزارت فرهنگ و هنر در راستای شناساندن ویژگی آن حضرت است.

وی با اشاره به لزوم نگاه از دریچه هنر به زندگی امام رضا(ع) ، افزود: امسال برای استان البرز بحث برگزاری مسابقه نقاشی در نظر گرفته‌شده که احادیث امام، سیره زندگی، شخصیت، نحوه رفتار و جذب امام رضا(ع) در خصوص اطرافیان را دربرمی گیرد.

۸۰ نفر در جشنواره نقاشی رضوی شرکت کرده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بابیان اینکه تاکنون ۸۰ نفر با ۲۲۰ اثر از استان‌های البرز، تهران، اصفهان شیراز، یزد همدان، چهارمحال بختیاری، آذربایجان شرقی و مازندران در این جشنواره شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: ۳۱ اثر از ۲۶ شرکت‌کننده انتخاب‌شده که این تعداد به ۷ اثر برگزیده ختم خواهد شد.

خیلدار هفت اثر منتخب را در سه بخش اختصاصی، سه اثر در بخش عمومی و یک اثر دیگر را بخش آزاد عنوان کرد و گفت: یازدهم مردادماه سال جاری مراسم اختتامیه این جشنواره در کاروانسرای شاه‌عباسی کرج برگزار و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

برگزاری تور فرهنگی - هنری در البرز

وی اعلام کرد: درنهایت ۳۳ اثر منتخب و ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در نگارخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: مقدمات برگزاری جشنواره مطبوعات استان البرز توسط خانه مطبوعات در حال فراهم شدن است.

خیلدار برگزاری تور فرهنگی - هنری را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و گفت: دیدار از هنرمندان پیشکسوت از جمله اهداف مهم این برنامه به شمار می‌آید.