سرویس استان های هنرآنلاین: نشست فصلی انجمن های تجسمی و شورای سیاستگذاری استان با حضور مدیر کل و معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و به ریاست مصطفی راسخی در تالار غزل بر پاشد و در این مسیر، مصوباتی در قالب فعالیت های استانی ارائه شد.

راسخی رئیس انجمن تجسمی فارس گفت: شورای سیاست گذاری انجمن ها با برپایی مجمع عمومی به گونه فصلی برگزار می شود و برنامه هایی را برای هر فصل تبیین می کند.

او فعالیتهای این نشست را؛ عضو گیری سراسری انجمن، ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان، پیگیری بیمه هنرمندان، راه اندازی سایت تخصصی انجمن تجسمی، برپایی کارگاههای آموزشی در راستای ارتقاء سطح کیفی و دوره سوم دانشگاه تابستان فرهنگ و هنر با رویکردی جدید در مرداد ماه ۹۶، اعلام داشت.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در ادامه نشست ،گفت: در مورد انجمن های فرهنگی، ادبی و هنری تلاش بر این است که هیچ نگاه بازدارندگی نباشد.

او با بیان اینکه تسریع مسایل و مشکلات صنفی هنرمندان به واسطه انجمن ها رقم می خورد؛ بیش از هر چیز جریان سازی در حوزه هنر را بسیار حایز اهمیت دانست.

این مقام فرهنگی استان با تاکید بر نقش فضای مجازی و صفحات تلویزیون در هنرهای تجسمی اظهار داشت: برای ماندن هنرهای تجسمی باید تلاش و خلق کرد؛ ایده پردازی و جریان سازی در هنر فقط به واسطه اهل آن شکل می گیرد.

وی گرفتن نگاه نقادانه صرف را کافی ندانست و یادآور شد: نگاه انجمنی باید کاملا جذاب باشد و قرار بر دافعه نیست.

مریدی، منزوی شدن و منفعل شدن را آفت هنر دانست و گفت: هنرمندی که از جامعه کنار گذاشته شود به مرور موجب تضعیف آن هنر می شود و همه گیر شدن هنر به وجود نخواهد آمد، مگر با شکل گرفتن شوریدگی.

 وی در ادامه با توجه به واگذاری نگارخانه ها در شیراز به انجمن تجسمی، از ادامه این مسیر در شهرستان ها هم خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان از اعزام هنرمندان هنرهای تجسمی به دیگر ممالک و اقسا نقاط کشور با همکاری انجمن تجسمی استان خبر داد و گفت: امیدواریم امسال با همراهی انجمن اولویت به شهرستانها داده شود تا هنرمندان تجسمی سراسر فارس هم بتوانند در انتقال تجربه ها نقش ایفا کنند.

الهه بهرامی