سرویس استان های هنرآنلاین: در این کتاب که از سوی انتشارات نوید شیراز چاپ شده، نویسنده عنوان می کند: هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران نشان دهنده ویژگی ها و میراث هنری و سنتی مردم ایران است. این هنرها جزئی از فرهنگ ملی و یادگاری ارزشمند از نیاکان است. هویت پذیری نسل های گذشته و آینده کشور متکی به میراث گران بهایی است که از اندیشه و هنر این سرزمین پدید می آید و باقی می ماند.

زیانی در ابتدای کتاب "هنرهای سنتی و صنایع دستی شیراز" پیش از مقدمه راهنمای آوانویسی را به خواننده ارایه کرده و در ادامه مقدمه، خود را با تعریف هایی از حرفه، شغل، هنر و صنایع دستی بسط می دهد.

این نویسنده و پژوهشگر شیرازی، هنرهای سنتی و صنایع دستی شیراز را برشمرده و در کتاب به آنها می پردازد که به ٦ بخش تقسیم شده اند که عبارت هستند از: هنرها و صنایع بافتنی، هنرها و سنایع تراشیدنی، هنرها و صنایع دوختنی، هنرها و صنایع ریسندگی، هنرها و سنایع ساختنی و هنرها و سنایع تزئینی و کاربردی.

این کتاب حاوی تصاویر و عکس هایی از صنایع و هنرهای یادشده در ١٥٢ صفحه به طبع رسیده است.

گفتنی است:کتاب "هنرهای سنتی و صنایع دستی شیراز" آخرین اثر و دهمین کتاب این شیراز شناس پیشکسوت است.این کتاب پیشتر توسط انجمن اهل قلم و با همکاری انجمن هنرهای سنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس رونمایی شده است.

الهه بهرامی