به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر چنانی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با برگزاری کارگاه و نشست تخصصی تئاتر در تالار اجتماعات ‌اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: حضور این تعداد شرکت‌کننده در این نشست دور از انتظار است و این حضور بالا، نشان از اهتمام فعالان حوزه تئاتر به ارتقا و پیشرفت این هنر در استان است که به یاری خداوند، فعالیت‌های هنری سال‌جاری و به ویژه جشنواره تئاتر با همکاری انجمن نمایش و هنرمندان به گونه متفاوتی برگزار خواهد شد.

چنانی با ابراز خرسندی از برگزاری موفق این کارگاه خاطر نشان کرد: مباحث مطرح شده در این کارگاه بسیار مفید و از نظر علمی بسیار غنی و پربار بود.

در ادامه، چنانی در خصوص زمان برگزاری بیست‌و‌نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان اعلام کرد: همانگونه که پیشتر اعلام شد زمان برگزاری جشنواره تئاتر استان به تاریخ هشتم تا سیزدهم شهریور ماه تغییر یافت.

وی در مورد جایگاه هنر نمایش در استان گفت: چراغ تئاتر همچنان در خوزستان روشن است و بر خلاف تصور عده ای این چراغ به هیچ عنوان رو به خاموشی نیست. زیرا که پویایی ٬ زایایی و زندگی در ذات این هنر است و هیچ وقت این ویژگی را از دست نخواهد داد . اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه شخص مدیر کل این اداره، در صدد است که همه امکانات و ظرفیت‌های  اداره را در راستای پیشرفت این هنر به کار گیرد.

چنانی در پایان از فعالان و متولیان هنر نمایش در استان خواستار شد که به عنوان پزشک فرهنگی، جامعه را تشریح کنند و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را تشخیص دهند و سپس یک نسخه هنری در قالب هنر تئاتر برای آن تجویز کنند زیرا که این بهترین راه، برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است‌‌.

چنانی در همان راستا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به حوزه فرهنگ و هنر خاطر نشان کرد: راهبردهای فرهنگی و هنری ما هنرمندان و متولیان امر فرهنگ باید در راستای این نگاه حکیمانه باشد.

چنانی در پایان با اشاره به برنامه‌ها و تمهیدات انجام شده برای برگزاری جشنواره تئاتر، به بخش‌های متنوع این جشنواره اشاره کرد و گفت: چندین بخش جدید به جشنواره تئاتر امسال اضافه شده است که از میان آنها می‌توان به بخش مسابقه عکس و همچنین بخش پژوهش اشاره کرد.

کارگاه و نشست تخصصی تئاتر روز گذشته جمعه ۲۳ تیرماه با موضوع " ایده ها از کجا می‌آیند " با حضور نویسنده و استاد برجسته تئاتر نادر برهانی مرند و مشارکت فعالان حوزه تئاتر خوزستان در دو مرحله صبح و بعد از ظهر در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد‌.

گفتنی است؛ این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن هنرهای نمایش استان برگزار شد.