به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ،کارگردان این نمایش با اشاره به اینکه "آناتومی تنهایی" یک تئاتر تجربی است، گفت: مفهوم تئاتر تجربی، وسیع و در زمان های مختلف متغیر بوده و اولین نکته در مورد آن مداخله در موقعیتِ "منِ بازیگر" نسبت به تماشاگر است.

وی با تاکید بر اینکه در این نوع تئاتر نسبت تکنولوژی و تئاتر با توجه به فرم اثر تعیین می شود، افزود: در روزگار کنونی تکنولوژی به شدت در روند زندگی انسان ها تاثیر گذار بوده است و این مهم در تئاتر تجربی خود را هرچه بیشتر نشان می دهد. 

وی با اشاره به اینکه تا دغدغه ای وجود نداشته باشد تئاتری اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: تئاتر " آناتومی تنهایی" روایتگر تنهایی انسان ها در جامعه است و ابعاد یک مسئله مهم با عنوان "تنهایی" که انسان‌ها از آن رنج می برند را به نمایش می گذارد.

وی با بیان اینکه تنها بودن به معنای عام آن در این نمایش مد نظر نیست، افزود: تنهایی واقعی در جمع ایجاد می‌شود و یکی از علت های آن دنیای تکنولوژی بوده که تنهایی انسان‌ها را بیشتر کرده و در این نمایش به آن پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: ترس از تنهایی را می‌شود با ترس از مرگ مشابه دانست زیرا با قطع پیوندهای بیرونی یا اجتماعی، ما را با خود تنها می‌گذارد و درواقع آدم های این نمایش را در وضعیت ترس از تنها شدن می بینیم.

وی به تمرین چهار ماهه عوامل برای اجرای این نمایش صحنه ای اشاره کرد و گفت: الهام حیدریان، کیوان عیسابیگی و حامد محبی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند.

وی با اشاره به اینکه موسیقی این نمایش برعهده امین موسوی، مزدک محتشم و فرید یوسفی است، افزود: امیر عباسی مشاور این تئاتر، وحید خداپرست طراحی صحنه و نور و نرگس جوادپور طراحی لباس آن را برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه در این تئاتر لباس‌ها و نورپردازی کمرنگ است، افزود: لباس‌ها و نورپردازی با توجه به دغدغه‌ موجود در اثر  نهایی طراحی شده و با تاریکی درون آدم‌های نمایش همخوانی پیدا کرده است.

وی گفت: ٦ ماه از زندگی من صرف تجربه‌ نوشتن این رویاها شده به طوری که اغلب دیالوگ‌های این نمایش واقعی‌ است.

گفتنی است: حامد محبی متولد ١٣٧٠ شمسی در رامسر و کارشناس ارشد مکانیک بوده و فعالیت هنری خود در رشته تئاتر را از سال ١٣٨٨ شمسی شروع کرده است.

وی در نمایش های "دو حکایت از چندین حکایت رحمان"، " فکر کن خدایی"، "بدریه ما ادری"، "فرشته ها"، "آنالیز" و "خانم‌ها" بازی کرده و نمایشنامه های "خانم ها" و "آناتومی تنهایی" را به رشته تحریر درآورده است.

وی پیش از این نمایش های "فکر کن خدایی" و "خانم ها" را کارگردانی کرده است.

نمایش صحنه ای آناتومی تنهایی در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه ساعت ٢٠ از ٢٣ تا ٣٠ تیر ماه میزبان علاقه مندان است.