به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ هادی رجایی نیا اظهار کرد: افتخار میزبانی از جشنواره ای برای خراسان شمالی فراهم شده که نام امام رضا(ع) در آن می درخشد و تبرک به نام ثامن الحجج(ع) از افتخارات بزرگ استان خراسان شمالی است.

وی ضمن ابراز رضایت از سیاست تمرکز زدایی جشنواره های ملی از پایتخت کشور و فرصت میزبانی از هنرمندان در سطح ملی، ادامه داد: میزبانی از برنامه های فرهنگی در سطح ملی اقدامی بسیار اثرگذار است و انتظار می رود با تقسیم برنامه ها در سطح شهرستان های خراسان شمالی ، این بار معنوی در میان سراسر مردم استان گسترش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم میزبانی مجدد از جشنواره تئاتر رضوی، علاقه و مشارکت مردم از برنامه های این جشنواره است، ادامه داد: این مشارکت عمومی در صورت تمرکز زدایی بسیار بیشتر می شود.

نماینده عالی دولت در فاروج خاطرنشان کرد: معتقدم زیرساخت هر توسعه ای، گسترش و توجه به مقوله فرهنگ است و بالندگی کامل در این زمینه، عامل توسعه و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره است.

رجایی نیا با تاکید بر اثرگذار بودن زبان هنر، اظهار کرد: شاید یک برنامه هنری، نمایش، فیلم یا موسیقی، از صدها ساعت سخنرانی موثرتر واقع شود و این موضوع حاکی از جایگاه فرهنگ و اثرگذاری آن در میان اقشار جامعه است.

فرماندار فاروج اضافه کرد: جشنواره تئاتر رضوی نیز پیام ارزشی بسیار بالایی دارد که باید در راستای تولید آثار فاخر درخور شآن این برنامه ملی، هنرمندان بومی تلاش زیادی داشته باشند.

رجایی نیا خطاب به اصحاب رسانه نیز توصیه کرد: رسانه های استان، برنامه فرهنگی مهمی در پیش رو دارند و با توجه به اثرگذاری آن ها در جامعه و اهمیت اطلاع رسانی، در راستای انعکاس اخبار این رویداد فرهنگی کمر همت بسته و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.