به گزارش هنرآنلاین، ناصر میاحی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: امروزه در همه کشورهای توسعه یافته تماشای نمایش به عنوان برنامه‌ مؤثر آموزشی و تفریحی جایگاه ویژه‌ای در سبد فرهنگی خانواده‌ها دارد.

وی با بیان این که یکی از رسالت‌های مهم تئاتر آموزش است، توضیح داد: تماشای نمایش خوب از نظر آموزشی و محتوایی فرزندان را در آینده به شهروندی آگاه و مسؤولیت‌پذیر تبدیل می‌کند و بی‌شک حمایت از فعالیت‌های فرهنگی از این دست که عام‌المنفعه به شمار می‌آیند و موجب ارتقای مهارت‌های زندگی مخاطب می‌شوند از اهمیت بسیاری برخوردارند.

وی همچنین با اشاره به اجرای نمایش خود با نام "بره ناقلا و گرگ بلا" که این روزها در تالار آفتاب اهواز روی صحنه است، گفت: این نمایش می‌کوشد تا آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را به جامعه گوشزد کند. این نمایش برای جامعه هدف خود که امروزه درگیر مساله فضای مجازی است زنگ خطر به حساب می‌آید. 

میاحی افزود: نمایش "بره ناقلا و گرگ بلا" حامل پیامی با موضوع بهداشت روان و پیشگیری از خطرات مخرب شبکه‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها است. در این میان همه دستگاه‌ها و مسئولان در قبال جامعه و خطرات نوپدید مانند شبکه‌های اجتماعی مسئول هستند.

این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با بیان این‌که توجه به نیازهای فرهنگی جامعه باید دغدغه مسئولان باشد، تاکید کرد: در این زمینه می‌توان از اتفاقاتی که زیر پوست شهر رخ می‌دهد که یکی از آن‌ها آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی است با زبان نافذ هنر جلوگیری کرد. 

او ادامه داد: نمایش "بره ناقلا و گرگ بلا" با مشاوره و همکاری علمی معاونت دانشجویی ـ فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و نیز با نگاهی هنری، اثری تاثیرگذار و با محتوا در خصوص آثار مخرب استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی بر خانواده‌ها است.

به باور این هنرمند ، تولید و برگزاری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی و هنری برای شهروندان فهیم و فرهنگ‌دوست از رسالت‌های اصلی هنرمندان است؛ چراکه هنر از مقبول‌ترین عرصه‌های موجود در هر جامعه است و نفوذ درخور توجهی بر مخاطبان خود دارد.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: تردیدی نیست که برای داشتن جامعه آگاه و مصون از آسیب‌های اجتماعی توجه به هنر و هنرمند امری ضروری است. از سوی دیگر، کودکان و نوجوانان سرمایه‌های انسانی و فرهنگی جامعه ما هستند و حمایت از آثار و محصولات فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان یکی از راه‌های دستیابی به توسعه فرهنگی کشور است.