سرویس استان های هنرآنلاین: کورش حیدری پیرامون این کارگاه گفت: این کارگاه در زمینه بداهه پردازی و کشف توانمندی های بدن در اجرا و همچنین یادگیری اصول مقدماتی و پایه ای بازیگری، با رویکردی متفاوت نسبت به کارگاه هایی است که تا کنون در شیراز برگزار شده است.

او خاطرنشان کرد: من ترکیبی از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان و نسل جدید را کنار هم گرد آوری کردم تا به علاقمندان ادای دین کرده باشم و سمت و سوی هم جانبه به کارگاه داده باشم و از طرف دیگر به هر چه پربار بودن این دوره کمک شایانی شده باشد.

حیدری در خصوص سبک ها و روش ها و تکنیک های به کار برده شده، عنوان کرد: از آنجا که احساس می شود در شیراز جز افراد محدودی ، به شدت دچار فقر اطلاعات در بین افرادی هستیم که به صورت عملی تئاتر کار می کنند، بر آن شدیم که ابتدا با تمرینات پایه ای راه را برای افراد مستعد هموار کنیم.  همچنین سعی می کنیم از جنبه های مختلف از جمله جامعه شناسی،  موسیقی، بیان در بازیگری، فرم و زبان بدن بازیگر، تحلیل نقش و کار روی متن به صورت اصولی،  به هنرجو اطلاعات دهیم که با آگاهی نسبی وارد این عرصه شود و همچنین با تشویق آنها به مطالعه و معرفی کتاب هایی کلیدی و ارزشمند آنها را در این مسیر یاری خواهیم داد.

وی پیرامون شیوه ای که در این کارگاه ارائه شده است، عنوان کرد: ویژگی بارزی که این کارگاه دارد این است که در پایان دوره هر آن چیزی که ذهن هنر جو را قلقلک می دهد، درک درست از هنر بازیگری چه به لحاظ تکنیکی و زیبا شناسی چه به لحاظ اخلاقی خواهد بود. عادت به مطالعه و پژوهش و یادگیری اصولی بازیگری چه به لحاظ تئوری و چه به لحاظ عملی و اینکه هنر بازیگری را در راستای رسیدن به یک رهایی و آرامش روحی  به آن بیاندیشند نه چیز دیگر.

کورش حیدری در سال ٨٧ به موسیقی روی آورد و به دلیل علاقه ای که به پیانو داشت این ساز را زیر نظر استاد احمد عابدی آغاز کرد و پس از یک سال آموزش موسیقی، تصمیم به شرکت در کلاس بازیگری می کند. به همین دلیل در زمستان ١٣٨٧ به تهران می رود و در آموزشگاه سینمایی روزنه ثبت نام می کند.پس از اتمام کلاس بازیگری در سال ١٣٨٨ دوره کارگردانی سینما را در شیراز شروع می کند و اولین فیلم کوتاهش را به اسم "رویا" می سازد.

وی ورک شاپ مستند سازی را زیر نظر محمد رضا اصلانی، تحلیل فیلم و فیلم نامه نویسی را زیر نظر سعید عقیقی می گذراند و در همان زمان با هادی کمالی مقدم آشنا میشود ودر کارگاه بازیگری او در شیراز و تهران شرکت می کند.بعد از آن در بهمن ماه ١٣٨٩ وارد دانشگاه آزاد شیراز می شود و در رشته کارگردانی تئاتر ادامه تحصیل می دهد.

در پاییز ١٣٩٠، کمالی مقدم با او تماس می گیرد و از او می خواهد برای همکاری در اجرای نمایش " اسب های پشت پنجره" به تهران برود. او به مدت یک هفته فیلمبرداری مجموعه را به عهده می گیرد.

در همان سال نمایش نامه "مثل باران با من حرف بزن" اثر تنسی ویلیامز  و "خرس های پاندا" ماتئی ویسنی یک را در دانشگاه، کارگردانی می کند و مورد توجه استاد آبسالان قرار می گیرد و در اسفند ماه ١٣٩١ فیلم مستند "ذوالقرنین با من حرف می زند" را کلید می زند.

گفتنی است؛ در پایان دوره به هنر جویان مدرک معتبر داده می شود. این در حالی است که ثبت نام تا ٢٢ تیرماه ١٣٩٦ ادامه دارد و کلاس ها از ابتدای مردادماه در مرکز دوره های تخصصی کوتاه مدت دانشگاه آزاد واقع در  میدان دانشجو آغاز خواهد شد.

الهه بهرامی