سرویس استان های هنرآنلاین: جلسات کانون ترانه شیراز که با حمایت انجمن اهل قلم استان فارس راه اندازی شده است، روزهای دوشنبه ساعت ١٨ در کافه کتاب تالار حافظ برگزار خواهد شد.

احمدرضا اکبری، سعید سلطانی و سید مرتضی سبحانی از ترانه سرایان جوان و موفق شیرازی که پیش از این در دو سال گذشته نشست های تخصصی ترانه را به طور خصوصی  برگزار و مدیریت می کردند، مؤسسین این کانون هستند .

سید مرتضی سبحانی در این نشست ترانه سرایان را از اقشار مظلوم در میان هنرمندان توصیف و خاطرنشان کرد: اغلب هنرمندان در عرصه موسیقی با ترانه های نابِ ترانه سرایان شناخته می شوند و به شهرت می رسند اما اغلب نامی از ترانه سرا به میان نمی آید.

وی افزود: از طرفی از نظر حرفه ای نیز  هر کس به خود اجازه می دهد به ساحت ترانه سرایی ورود کند و خود را ترانه سرا بداند، بدون اینکه کوچکترین آشنایی با این عرصه داشته باشد.

این ترانه سرای جوان،  نقد و بررسی آثار را از ملزومات پیشرفت در حوزه ترانه سرایی دانست و تأکید کرد: پیش از این، جمع حاضر با همین دغدغه گرد هم می آمد اما اکنون در فضایی رسمی تر ترانه در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

او تشکیل کانون ترانه را بهانه و بستری برای در کنار هم بودنِ فعالان این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این کانون، ترانه سرایان با آرامش و جدیت بیشتری به تولید آثار فاخر پرداخته و نام شیراز را در این عرصه از هنر نیز  بیش از پیش بر سر زبان ها بیاندازند.

الهه بهرامی