به گزارش هنرآنلاین، علی لطیفی در آستانه برگزاری نمایشگاه آثارش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: انسان پدیده‌ای غریب و همواره در پی کشف ناشناخته‌ها است، اما تنها جایی که هرگز تلاش نمی‌کند آن را کشف کند، دنیای درونی خودش است. 

وی بیان کرد: در آثار این نمایشگاه سعی کردم تصویر ذهنی، داوری یا باور شخصی در خصوص  ظاهر و باطن انسان‌ها و همچنین کنش آنها در جامعه را با آثار حجم بیان کنم .

این هنرمند ادامه داد: برخی از انسان‌ها ظاهر و باطن متفاوتی دارند و با دیدن ظاهرشان نمی‌توان به باطن آنها پی برد، مجموعه آثار این نمایشگاه چنین مفهومی را القا می‌کند .

لطیفی اظهار کرد: در نمایشگاه هنر مفهومی مجموعه آثار مدنظر است، المان‌ها در بیان مفهوم دست به دست هم می دهند و حذف هر کدام از آنها در مجموعه آثار خلل ایجاد می کند .

وی افزود: شیوه ارائه این آثار، مینیمال است که به معنای خلاصه و کمترین طرح است و بر همین اساس هم در این شیوه محتوا بر فرم ارجحیت دارد .

وی افزود: آثار ارائه شده در نمایشگاه "خودپنداره" متشکل از چهار قاب مربع روی دیوار و چهار کادر مربع در سطح زمین در کنار یکدیگر است، رنگ‌های تیره و روشن که در این آثار بکار رفته نمادی از خوبی و بدی است . 

گفتنی است، علی لطیفی هنرمند اراکی و متولد 1366، دارای مدرک کارشناسی گرافیک، پوستر و نشانه است. 

نمایشگاه این هنرمند  روز 12 تیرماه ساعت 17 آغاز به کار می کند .