به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حمیده ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال دوازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در نیمه دوم مهر ماه برگزار می شود، گفت: این جشنواره با حضور مشاعره کنندگان از سراسر کشور از برنامه های شاخص فرهنگی استان است که برای دوازدهمین سال پیاپی افتخار میزبانی آن به این استان واگذار شده است.

ماحوزی بیان داشت: علت تغییر زمان برگزاری این جشنواره به مهرماه در سال جاری ،به دلیل گرمای هوا و نزدیک شدن زمان برگزاری آن به فصل امتحانات دانشگاه ها است.

وی افزود: در همین راستا یازدهمین نمایشگاه فرهنگی و هنری رضوی همزمان به آن جشنواره در مهرماه با حضور مسئولین استانی افتتاح می شود .در این نمایشگاه آثار فاخر فرهنگی و هنری به نمایش در خواهد آمد.

دبیر اجرائی دوازدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی اظهار داشت: از دیگر برنامه های رضوی در استان هشتمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی است که در ٤ مرداد ماه همزمان با دهه کرامت با حضور دانش آموزان مشاعره کننده  از سراسر استان در بوشهر برگزار خواهد شد. 

ماحوزی تصریح کرد: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت ویژه برنامه های فرهنگی و هنری متعددی در کلیه شهرستانها، فرهنگسراها، انجمن ها، موسسات فرهنگی، قرآنی و  کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار خواهد شد.

جشنواره مشاعره رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که با حضور دوستداران حضرت ثامن الحجج از سراسر کشور در استان بوشهر برگزار می شود.