سرویس استان های هنرآنلاین: حسن دهقان رییس انجمن اهل قلم استان فارس با اعلام این خبر، گفت: این سلسله نشست ها با محوریت معرفی، نقد و بررسی آثار نویسندگان و شاعران فارس توسط انجمن اهل قلم استان اجرا و در اولین گام، سه کتاب منتشر شده در انتشارات نیماژ معرفی و نقد می شود.

وی افزود: کمک به حوزه توزیع و نشر کتاب یکی از اهداف اصلی این نشست ها است و امیدواریم این برنامه های جدی بتواند جای رونمایی های ویترینی و بدون اثر را بگیرد.

این شاعر و فرهنگی نویس مطبوعات با بیان اینکه اولین نشست "فصل نقد"  به کتاب "عروس آب" اثر قاسم شکری،  "زخم شیر" نوشته صمد طاهری و "هزار توی تاریکی" اثر مهدی جعفری اختصاص دارد، گفت: سه نویسنده و منتقد دیگر سندی مؤمنی، مجتبی فیلی و حسین اسدی جوزانی به معرفی و نقد این کتاب ها خواهند پرداخت.

رییس انجمن اهل قلم استان فارس خاطرنشان کرد: هر سه کتاب مد نظر در اولین نشست "فصل نقد"، توسط نشر نیماژ به چاپ رسیده است.

دهقان گفت: نشست "فصل نقد" پنجشنبه 8 تیرماه 1396  ساعت 18 تا 20 در کافه کتاب شیراز  طبقه فوقانی تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین ، مهدی جعفری متولد ۱۳۵۳ شیراز است. پیش از این مجموعه داستان "تیره تر از رنگ شفاف مارمولکها" نشر رخشید، "سوار بر اسب مرده" نشر افق و "پیاده روی در ته دنیا" نشر نیماژ از او منتشر شده است. او با انتشار رمان "سوار بر اسب مرده" موقعیت خود را در داستان ایرانی تثبیت و نقد و نظر مثبت بسیاری از نویسندگان و منتقدان را جلب کرد. رمان "پیاده روی در ته دنیا" هم مورد توجه قرار گرفت و اکنون پس از یک سال به چاپ سوم رسیده است. رمان "هزارتوی تاریکی" آخرین اثر چاپ شده او است که توسط نشر "نیماژ" در اردیبهشت ۹۶ منتشر شد.

قاسم شکری متولد 1351 و  داستان نویسی را از سال 1379 آغاز کرده است.

 مجموعه داستان "نقص فنی" در سال 1381،  رمان  "بوی خوش تاریکی" در سال 1386( برنده جایزه واو)، رمان "مارمولکی که ماه را بلعید" در سال 1388، رمان "گانگستری از دیار حافظ"  در سال 1392 (کاندیدای جایزه هفت اقلیم)، رمان " زخمی روزگار" در سال 1393، رمان  "آواز داوود" در سال 1394 (کاندیدای جایزه ادبیات متفاوت واو" از جمله آثار این نویسنده هستند.  رمان های "همزاد"  توسط نشر چشمه و  "عروس آب" توسط نشر "نیماژ " در سال جاری به چاپ رسیده است. این رمان داستانی است که اتفاقات آن میان واقعیت و خیال در حال رفت و آمد است و مخاطبش را در فضایی اسطوره‌ای به حرکت وا می‌دارد.

از صمد طاهری متولد 1336 نیز تاکنون مجموعه داستان‌های تحسین‌شده "شکار شبانه" و "سنگ و سپهر" منتشر شده است. "زخم شیر" شامل 11 داستان کوتاه تازه ترین اثر این نویسنده پیشکسوت است و داستان های آن در حال و هوای فضای شهری دوره جنگ اتفاق می‌افتد.

الهه بهرامی