به گزارش هنرآنلاین، محمد قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نمایش "آسمان آبی" در بین 8 نمایش بخش صحنه‌ای راه‌یافته به بیستمین جشنواره فتح خرمشهر است، اظهار کرد: در این جشنواره 5 بار شرکت کرده‌ام اما با وجود افتخارآفرینی‌هایی که برای شهرم در جشنواره‌های مختلف داشتم اما هیچ‌گونه حمایت مالی از سوی مسئولان امر صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد هنرمندان همدانی دلسرد می‌شوند چرا که همه با سختی‌های نمایش، دلی کار می‌کند اما تا به کی؟

وی ادامه داد: بارها به مسئولان اعلام کرده و حتی درخواست هزینه ایاب و ذهاب کرده‌ایم اما از آن هم دریغ کردند؛ این در حالی است که هزینه واریزی جشنواره‌ها فقط کفاف دکور و رفت و آمد را می‌دهد و در نهایت فقط سختی کار برای ما می‌ماند.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنانش درباره نمایش "آسمان آبی" گفت: این نمایش 65 دقیقه‌ای که دارای 3 اپیزود است، درباره زندگی شخصیت‌های پساجنگ بوده و با انتخاب نام "آسمان آبی" سعی کرده‌ایم به دنیا بگوییم کشور ایران خواستار صلح است و آسمان آبی برگرفته از زلالی وجود انسان‌هایی است که در جنگ شهید شده‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع صلح بسیار مهم است، اضافه کرد: همه کشورها به نحوی دچار جنگ هستند بنابراین با تولید این اثر سعی کرده‌ایم در ایجاد صلح اثرگذار باشیم.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: حیف است مسئولان اجازه دهند گروه‌هایی که با حضور در جشنواره‌های مختلف نام همدان را یدک می‌کشند؛ برای هزینه‌های ایاب و ذهاب خود دغدغه داشته و نگران جزئیات شوند.

کارگردان نمایش "آسمان آبی" نیز گفت: یک کارگردان زن هستم و برایم سخت است نیروهای نمایشی خود را به شهرهای مختلف به صورت گذری ببرم اما اگر مسئولان حمایت می‌کردند همه اعضای گروه در یک وسیله نقلیه و همگی با هم می‌رفتیم.

پری بارانی افزود: متأسفانه مسئولان همدان از افتخارآفرینی هنرمندان زیاد خوشحال نمی‌شوند، با این وجود و چه بی‌حمایت و چه با حمایت هنرمندان به کار خود ادامه می‌دهند البته این قضیه زیاد طول نمی‌کشد و هنرمندان این استان ناچار به کوچ اجباری می‌شوند.

گفتنی است؛ بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از 10 تا 14 تیرماه امسال در شهرهای خرمشهر و آبادان برگزار می‌شود.