به گزارش هنرآنلاین، این نویسنده فانتزی نویس در گفت و گو با مهر، عنوان کرد: "غولماز" بر اساس شخصیت دختربچه ای است که سودای غول شدن در سرزمین دیوها دارد تا برای نخستین بار یک دختر هم در شکل دیو پدیدار شود.

نویسنده اثر فانتزی "غولماز" که با تصویرگری محمد باباکوهی از سوی انتشارات هوپا منتشر شده ،گفت: همواره در افسانه ها خوانده ایم که غول ها مرد هستند و این برای نخستین بار است که دختربچه ای می خواهد غول باشد و بر اساس نام سولماز عنوان کتاب را غولماز گذاشتم.

ماجرای سربازی غول‌ها در پادگان

اکبرپور پیرامون داستان این کتاب گفت: "غولماز" به ماجرای سربازی غول‌ها در پادگان می‌پردازد. در این پادگان همه حضور دارند از پسر رئیس کل غول‌های جادوگر گرفته تا "غولماز" دختر یکی‌یکدانه فرمانده. همه نگهبانی می‌دهند، به نوبت دستشویی‌ها را می‌شویند و آموزش‌های مختلف می‌بینند. دوره آموزشی غول‌ها سیزده روز است. روز سیزدهم هر غول باید بتواند یک بچه آدمیزاد را قورت بدهد و یک دبه بیست لیتری آب رویش بخورد. این درحالی است که غولماز احساسات شاعرانه دارد و حاضر به پذیرفتن خصلت های دیوها نیست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: "غولماز وقتی با هن و هن به بالا رسید، یواشکی شهر را نگاه کرد. ناچار بود چند لحظه همان‌طور خیره بماند تا شهر از توی سیاهی‌ها ظاهر شود. می‌دانست اگر پلک بزند، شهر ناپدید می‌شود. دلش برای مادرش تنگ شده بود، ولی جرات نکرد بیشتر نگاه کند. دستی به کلاه و لباس‌هایش کشید و سریع رفت توی اتاق فرماندهی. با دست راست شاخ چپش را محکم گرفت و داد زد: "غوغوغوغااااا!" پدرش دست چپش را به شاخ راستش گرفت و جواب سلام نظامی او را داد: "زززوووگووووواااااف" یعنی زود حرفت را بزن و برو".

انتشارات هوپا کتاب "غولماز" را در قالب ۲۳۱ صفحه مصور با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر کرده است.

اکبرپور که سال جاری را با انتشار ۳ عنوان کتاب همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آغاز کرد، یادآور شد: از این عناوین ۲ کتاب تصویری کودک هم با نام های "ازدواج با خورشید" و "من مترسکم ولی نمی ترسم" از سوی نشر فاطمی به بازار نشر آمده است.

این نویسنده پرکار ادبیات کودک و نوجوان اعلام کرد: امیدوارم تا پایان امسال مجموعه ۵ جلدی که آماده چاپ دارم توسط نشر فاطمی منتشر شود.

داستان هایی با ۴ پایان متفاوت

اکبرپور پیرامون این مجموعه ۵ جلدی عنوان کرد: این کتاب ها حاوی داستان هایی با ۴ پایان متفاوت است که ۳ پایان آن را خودم نوشتم و یک پایان را هم بچه ها به طور تعاملی می نویسند.

وی در عین حال با اعلام اینکه هر یک از یادشده حاوی یکی دو صفحه سفید برای نوشتن پایان توسط مخاطبان است، افزود: کودکان و نوجوانان می توانند نوشته های خود را به نویسنده ارسال کنند تا در قالب یک کتاب جداگانه آنان را چاپ شوند.

اکبرپور که کارنامه پرباری در زمینه ادبیات فانتزی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان دارد از حضور داستان "من نوکر بابا نیستم" در قالب فیلمنامه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان ۹ تا ۱۵ تیرماه در پیش است، فیلمنامه "پووول" بر اساس کتاب "من نوکر بابا نیستم" نامزد بخش فیلمنامه این رویداد سینمایی است.

 احمد اکبرپور، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، در سال ۱۳۴۹ در فارس متولد شد. از جمله آثار او می‌توان به "مادربزرگ جادویی"، "امپراطور کلمات"، "قطار آن شب"، "شب بخیر فرمانده" و "من نوکر بابا نیستم" اشاره کرد. کتاب "لحظه‌های سکسکه" از اکبرپور در بیست و هفتمین دوره کتاب فصل، کاندیدای عنوان بهترین رمان نوجوان شده است.