به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،  حسینعلی جعفری در گفت و گویی افزود: نویسندگان در تولید و ارائه آثار تنها به بحث شفا گرفتن، زائران و ... نپردازند بلکه باید به صورت گسترده تر به فرهنگ رضوی و اثرات آن بپردازند و ایده های جدیدتری را در این بخش ارائه دهند.

وی با تاکید بر اهداف برگزاری جشنواره داستانهای رضوی مبنی بر توسعه فرهنگ رضوی و آشنایی با سیره امام رضا (ع)، گفت: توجه گسترده تر نویسندگان به ابعاد شخصیتی و ویژگی های فرهنگ رضوی می تواند شناخت بهتری از فرهنگ رضوی در جامعه ایجاد کند.

جعفری به اشاره به ویژگی های جشنواره سیزدهم داستانهای رضوی، گفت: ایجاد بخش ویژه حادثه قطار مسافری از ویژگی امسال این جشنواره است که نویسندگان در این بخش می توانند آثار را در بخش های داستان کوتاه و کوتاه کوتاه ارائه دهند.

دبیر تخصصی جشنواره داستانهای رضوی (کبوتر حرم) با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ششم تیرماه، خواستار تسریع  ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره  از سوی نویسندگان شد

جشنواره ملی داستانهای رضوی (کبوتر حرم) همزمان با دهه کرامت و در قالب جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به میزبانی سمنان برگزار می شود.

گفتنی است؛ تاکنون قریب یک هزار اثر در قالب داستانهای کوتاه کوتاه، کوتاه، رمان و بلند، بخش های ویژه کرامت انسانی و حادثه دلخراش قطار مسافری تبریز - مشهد به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و داوری مرحله اول آثار نیز آغاز شده است.