به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، این ٢ عنوان کتاب جدید از نویسندگان نامی منطقه فاتح سعیدی و دکترحسام ملکی هستند که توسط انتشارات ریباز مریوان منتشر شده اند.

کتاب 'تان و پو" به معنی تار و پود قالی اثر فاتح سعیدی حاوی اشعار هورامی وسورانی است که در ١٢٠صفحه نوشته شده است.

این کتاب در قالب دوبیتی، رباعی و مسمط در موضوعات عرفانی، اخلاقی، تربیت دینی، فلسفی و اجتماعی است و همچنین تضمین اشعاری از شاعران پارسی گوی همچون حافظ شیرازی، اقبال لاهوری و شاعران کرد زبان همچون وفایی مهابادی، صیدی هورامی و احمد بگ کوماسی را انجام داده است.

کتاب "تان و پو" در مدت سه سال نوشته شده است و در اشعار این کتاب زیبایی شناسی، اخلاق مداری، آرایه های ادبی و عناصر زیبایی سخن مشهود است.

کتاب "سیلاب های سیروان هم" اثر دکتر حسام ملکی است که در ٢٠٠ صفحه تالیف شده و از سوی انتشارات"ئه‌وین"مریوان منتشرشده است.

این کتاب تحت عنوان شواهد ژئومورفیک سیلاب رودخانه سیروان به منظور ارزیابی تغییرات محیطی منطقه نگاشته شده و یک کتاب تخصصی است.

حسام ملکی استاد دانشگاه، دبیر شاغل در آموزش وپرورش مریوان، اهل روستای دله‌مرز سروآباد و دارای دکتری ژئومورفولوژی است و فاتح سعیدی بازنشسته فرهنگی در آموزش و پرورش مریوان، اهل روستای شرکان هورامان که پیش از این کتاب ها "سه‌وقات" (سورانی) "شه‌به‌ق" (سورانی/هورامی) و "تریفه" (هورامی/سورانی) را به رشته تحریر درآورده است.