به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند اظهار کرد: اولین سوگواره استانی تعزیه "محراب خون" هم‌زمان با فرارسیدن لیالی قدر و ایام حزن و اندوه شهادت پیشوای شیعیان جهان حضرت علی(ع)، در شهرستان شوشتر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این سوگواره از امروز ۲۶ تا ٣٠ خرداد با حضور چهار گروه تعزیه فعالیت می کند، افزود: سوگواره "محراب خون" با برنامه ها متنوع شبیه خوانی در سوگ امام علی (ع) از فردا شب در شهرستان شوشتر شهادت حضرت علی (ع) را به تصویر می کشد.

جوروند با اشاره به اهمیت برگزاری این سوگواره و شبیه خوانی ، خاطر نشان کرد: تعزیه و شبیه خوانی بیان تعلقات مذهبی در قالب هنر است که باعث تأثیرگذاری بسیار بر مخاطب می شود.

وی با بیان اینکه سوگواره محراب خون برای نخستین بار در استان خوزستان و شهرستان شوشتر برگزار می شود، بیان کرد: این در حالی است که تا کنون مراسم شبیه خوانی و تعزیه در ماه مبارک رمضان و در سوگ امام علی (ع) کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اظهار امیدواری برای تاثیرگذاری مطلوب این سوگواره و استقبال مخاطبان، یادآور شد: سوگواره "محراب خون" با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، کانون شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان، کارگروه فرهنگی هنری دفتر نهاد نمایندگی مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوشتر و کانون بسیج هنرمندان شوشتر برگزار می‌شود.

گفتنی است این سوگواره در محوطه تالار فرهنگ(جنب پارک بعثت) با حضور ۴ نمایش تعزیه "مجلس شبیه خوانی شهادت امام علی(ع)"، "از محراب تا شهادت"، "پرواز در محراب" و "مجلس شبیه خوانی فضل و فتاح" اجرا خواهد شد.