به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه ٦٨٣ شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب افزود: مخاطب رهنمودهای رهبری تمام منظومه فرهنگی کشور هستند.

وی ادامه داد: کانون‌های این منظومه فرهنگی شامل نهادهای دینی مانند حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای عمومی مانند شهرداری ها، نهادهای مردمی و نهادهای دولتی هستند که در راس این مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

 صالحی امیری افزود: گفتمان حاکم بر این منظومه و شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفتمان امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است.

وی در عین حال تصریح کرد: ما و دیگر نهادهای فرهنگی نیازمند آن هستیم که دایما عملکرد خود را با این گفتمان بسنجیم؛ ممکن است که گاهی دستگاه های فرهنگی از مسیر اصلی فاصله بگیرند و این تذکرهایی که داده می شود به عنوان فرصت محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: مردم و مسئولان با مبانی و ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنایی دارند و اجازه برداشت و تفسیر اشتباه از تعبیرات ایشان را نمی دهند و راه های رفع دغدغه های ایشان را در چارچوب های منطبق با معیارهای مورد تاکید خود ایشان از جمله معرفت، اخلاق مداری و قانون محوری جستجو می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در پایان گفت: ضروری است تا شخصیت های فرهنگی، مسئولان و نخبگان فرهنگی در تبیین سخنان مقام معظم رهبری تلاش کنند.