به گزار ش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری، "شهر زیبا" پس از فیلم "رقص در غبار" دومین فیلم سینمایی اصغر فرهادی، محصول سال ۱۳۸۲ است.

"شهر زیبا" فیلمی اجتماعی با درون مایه‌ای عاشقانه است که جایزه طاووس طلایی جشنواره بین المللی هند، جایزه بزرگ جشنواره بین المللی ورشو و جایزه فیپرشی جشنواره بین المللی اسپلیت ورشو را در سال ٢٠٠٤ به دست آورد و با آنکه در اکثر رشته های بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر کاندیدای دریافت جایزه بود تنها برنده سیمرغ بهترین صدابرداری شد.

اقبال داخلی فیلم های اخیر اصغر فرهادی در گیشه و اقبال جهانی در جشنواره های معتبری چون کن و اسکار و همچنین استمرار این موفقیتها حاکی از شناخت و استفاده کاربردی و موفق این فیلمساز از عناصر سینما است که بررسی آن توسط فیلمسازان جوان، چراغی روشن در مسیر هنری ایشان خواهد بود. 

نقد فیلم سینمایی "شهر زیبا" ساعت ١٦ عصر پنج شنبه (٢٥ خرداد) در موسسه فرهنگی هنری "خانه هنر جاوید" واقع در ساری، خیابان زینبیه، بعد از زینبیه٧ به صورت رایگان برای تمامی علاقمندان برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ جهت شرکت فعال در بحث ها، پیش از حضور در جلسه نقد، فیلم را قبلا مشاهده کرده  چراکه  به دلیل محدودیت زمان امکان پخش فیلم در این برنامه وجود ندارد.