به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان گفت: با هدف ثبت زیبایی‌های مراسم سنتی، بومی و محلی "گرگشو" این اداره با همکاری انجمن عکاسان شهرستان اقدام به برگزاری تور عکاسی کرد که ٤٢ عکاس از استان‌های هرمزگان، بوشهر و فارس در آن شرکت کردند.

محمود اسدی عنوان کرد: مراسم "گرگشو" فلسفه زیبایی دارد که مخاطبین را به مطالعه در مورد آن دعوت می‌کنم اما باید بدانیم که چه عاملی باعث شده این سنت صدها سال در بین مردم ماندگار شود و چرا مردم آن را بخشی از هویت فرهنگی خود می‌دانند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی پارسیان جهت‌دهی به این فرهنگ عامه را یکی دیگر از دلایل برگزاری این تور عنوان کرد و یادآور شد: باید به یاد داشته باشیم که ابزار هنر همواره در خدمت سایر حوزه‌ها بوده و ما در این تور با ثبت جلوه‌های زیبای این مراسم بر شکوه آن افزودیم و در ادامه خواهیم دید که دیگر مناطق نیز به جرگه برگزارکنندگان "گرگشو" خواهند پیوست.

هنرمندان عکاس در این مراسم سه قطعه از تصویر مراسم جهت داوری و اعلام برگزیدگان به دبیرخانه انجمن عکاسان پارسیان ارسال و قبل از پایان ماه مبارک رمضان برندگان معرفی خواهند شد.