به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌ الاسلام علی‌ اصغر فضیلت با اعلام این خبر، افزود: جشنواره امیدهای جوان همزمان با بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان در بخش غیررقابتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این نکته که این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران اجرا می‌شود، اظهار کرد: جشنواره امیدهای جوان باهدف تشویق، تقویت، حمایت و خودباوری نیروهای جوان در حوزه هنرهای نمایشی و به‌منظور نیل به تولید آثار نمایشی ارزشمند انجام می‌شود.

فضیلت ضمن اعلام این نکته که آثار با موضوع آزاد در جشنواره پذیرفته می‌شود، افزود: اولویت‌های ستاد جشنواره به آثاری است که در راستای موضوعاتی مانند اقتصاد مقاومتی-تولید و اشتغال، انعکاس ارزش‌های متعالی در تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم تولید شود.

وی ادامه داد: تولید آثار نمایشی با موضوعات اجتماعی مثل تحکیم خانواده، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی و مباحثی مانند ویژگی‌های فرهنگی، اقلیمی، بومی استان و میراث گران‌ قدر دینی و ملی نیز برای ستاد دارای اهمیت و اولویت است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در توضیح شرایط و ضوابط حضور در جشنواره، گفت: تمامی علاقه‌ مندان می‌توانند متون نمایشی خود را در سه نسخه تا یکم تیرماه به دفتر انجمن هنرهای نمایشی یا واحد نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه دهند. 

وی تأکید کرد: اولویت انتخاب با آثار تازه نگارش یافته و ترجیحاً با متون نویسندگان بومی و با موضوعات ایرانی است.

این مسئول گلستانی حداکثر سن کارگردانان متقاضی شرکت در جشنواره امیدهای جوان را ٢٧ سال اعلام کرد و گفت: برای نویسندگان متون شرایط سنی وجود نخواهد داشت اما حداکثر سن در بخش بازیگری ٣٠ سال است.

فضیلت خاطرنشان کرد: اقتباس از نمایشنامه‌های ایرانی منوط به ارائه مجوز از نویسنده یا نماینده قانونی وی امکان‌پذیر است.

وی با بیان این نکته که انتخاب سالن اجرای نمایش‌های شرکت‌کننده با تشخیص دبیرخانه جشنواره است، افزود: زمان نمایش‌ها حداکثر ٤٥ دقیقه در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: مرحله بازبینی و انتخاب آثار، چهارم تا دهم شهریور ماه خواهد بود و جشنواره  ٢٣ تا ٢٦ شهریور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.