به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این هفته موسیقی گروه داماهی روز چهارشنبه 17 دی ماه ساعت 19 در فرهنسگرای بهمن روی صحنه می‌رود و هفته موسیقی تلفیقی آغاز می‌شود.

داماهی متشکل از دو هنرمند جنوبی (رضا کولغانی و ابراهیم علوی)، دو نوازنده با تجربه موسیقی ایران (دارا دارایی و حمزه یگانه) و یک نوازنده ایرانی الاصل که در اروپا مشغول به کار است (شایان فتحی).

گروه داماهی در سال ۱۳۹۲ تشکیل شده و متکی بر تجارب گسترده نوازندگانش در گروه های دیگری چون گروه آبرنگ، گروه پیتر سیمانی پور، گروه دارا دارایی، گروه نایما، گروه آهیل و … است.

این گروه با هدف تجربه‌ای نو در تلفیق موسیقی های معاصر با موسیقی جنوب ایران شروع به فعالیت کرد. داماهی همزمان که از نغمات و مقام های جنوبی بهره می‌برد، به ساخت و ساز و بداهه‌نوازی در چارچوب موسیقی های متفاوت می‌پردازد.

اعضای گروه دارا دارایی (سرپرست، گیتار بیس)، حمزه یگانه ( کیبورد)، ابراهیم علوی: (عود و گیتار)، رضا کولغانی (خواننده) و شایان فتحی (درامز) هستند.

داماهی همچنین قرار است روز سه شنبه 23 دی‌ماه بار دیگر در این هفته موسیقی ساعت 21 روی صحنه برود.

اجرای گروه پیتر سلیمانی‌پور

در روز اول هفته موسیقی تلفیقی گروه پیتر سلیمانی‌پور هم روی صحنه می‌رود. در این گروه جمعی از نوازندگان شاخص موسیقی معاصر ایران حضور دارند.

گروه پیتر سلیمانی‌پور با هدف شرکت در نخستین هفته‌ موسیقی تلفیقی در زمستان ۹۱ شکل گرفت. موسیقی این گروه مبتنی بر تعدادی از ساخته‌های سلیمانی‌پور در دهه‌ی ۱۳۷۰ و رویکرد آن دوره او به موسیقی‌ است. با این حال برای تکمیل رپرتوار برنامه، قطعات تازه‌ای به سبک و سیاق قطعات پیشین نیز ساخته و قطعه‌ای هم از حمزه یگانه به آن افزوده شد تا فضایی همگن و متناسب با سلیقه‌ی نوازندگان این گروه فراهم شود.

ساختار قطعات بر اساس فرم‌های رایج در موسیقی جاز است و به همین دلیل دخالت مستقیم و گاه فی‌البداهه‌ی اعضای گروه در اجرا نیز قابل دیدن و شنیدن است و تقریبا همه قطعات بخش‌هایی مختص به تکنوازی بداهه را نیز در بر می‌گیرند.

اعضای گروه شامل آرش پژند مقدم (درامز) ، دارا دارایی (گیتار بیس) ،نیما رمضان (گیتارالکتریک)، حمزه یگانه (کیبورد) و پیتر سلیمانی‌پور (ساکسفون، آهنگساز) هستند.

به دلیل استقبال از برنامه این گروه، اجرای آنها تمدید شد و گروه پیتر سلیمانی‌پور شنبه 20 دی ساعت 19 بار دیگر در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

دومین هفته موسیقی تلفیقی به همت خانه هنر شهری از 17 تا 23 دی‌ماه با اجرای گروه‌های "نور"، "شوربا"،"تلنگر"، "دوئت بعلاو یک سلیمانی‌پور و شهرام غلامی"، "مهرداد پاکباز" و گروه "ماکان اشگوری" برگزار می‌شود.