تقی‌پوردرگفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام این خبرگفت: «آبی اوستا» عنوان آلبومی است که سالهاست آن را در دست انجام دارم اما به دلیل اینکه وسواس بسیاری بر روی کارهای شخصی ام دارم، تاکنون نتوانسته ام آن را منتشر کنم.

این آلبوم یک آلبوم اینسترومنتال بوده و با آهنگسازی و نوازندگی خودم تولید شده است که تمامی دغدغه های من را شامل می شود.

اوستا در ادامه با تاکید بر اینکه در این آلبوم فرم تازه ای از نوازندگی پیانو را ارائه کرده است، گفت: این فرم سبک جدیدی از نوازندگی و در واقع ترکیب و تلفیقی از موسیقی جاز،پاپ . کلاسیک است که برداشتی از ملودی‌های قدیم ایرانی است. در برخی از قطعات نیز از ملودی‌های به روز و پاپ استفاده شده است.

وی تصریح کرد: «آبی اوستا» از معدود آلبوم‌های سلوی پیانوی ایرانی است وقرار است توسط انتشارات «آوای باربد» منتشرو روانه بازار موسیقی شود.

اوستا ادامه داد: در این آلبوم مجموعه‌ای کامل در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی بی کلام قرار خواهد گرفت. چرا که شامل تکنوازی‌های پیانو نیز هست.

آلبوم بعدی من که با همراهی گروهم خواه بود، تریوبندهای جاز و ترکیبی از موسیقی شرق و غرب را شامل می‌شود. در حال حاضر مشغول رایزنی برای این کار هستیم که اگر به توافق برسیم ساخت آن را آغاز خواهم کرد تا برای سال آینده آن را روانه بازار موسیقی حرفه ای کنم.

وی که پیش از این تجربه همکاری با امیر شهاب رضویان را در ساخت موسیقی فیلم «تصویر گمشده» دارد، قرار است در جدید‌ترین فیلم وی، آهنگسازی متن و تیتراژ را به عهده داشته باشد.