میثم ظهوریان در پاسخ به سوالی درباره بودجه موسسات فرهنگی که در رسانه‌های مختلف به آن پرداخته می‌شود، عنوان کرد: یک بخش مهم و چالش‌برانگیز بودجه، بودجه موسسات فرهنگی است. این بودجه یکی از جداولی است که در متن لایحه بودجه می‌آید و به شکل جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. قبل از اینکه درباره محتوای این بودجه صحبت کنیم، بایستی درباره فضای رسانه‌ای و حاشیه‌هایی که پیرامون آن ایجاد می‌شود، گفتگو کنیم. سوال این است که اساسا مبلغی که از آن صحبت می‌کنیم چه درصدی از کل بودجه است؟

کل بودجه حوزه‌های فرهنگ، هنر و ورزش حدود 5000 میلیارد تومان است که کمتر از سه درصد تمام بودجه است. با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ، نظر کارشناسی بنده این است که این مبلغ کم است و بایستی بودجه بیشتری به این سه بخش اختصاص داده شود. بایستی اشاره کنم  که در رسانه‌ها به مسئله بودجه موسسات فرهنگی بیش از حد ضریب داده می‌شود. کل بودجه این موسسات هزار میلیارد تومان است که تقریبا یک دوهزارم کل بودجه می‌شودکه هفتاد درصد فضای رسانه‌ای اطرف بودجه را مصروف خود می‌کند. این در حالی است که سه چهارم بودجه که متعلق به شرکت‌های دولتی است اساسا در فضای رسانه‌ای ما طرح نمی‌شوند؛ بودجه این شرکت‌های دولتی حدود 1400 هزار میلیارد تومان است.

بعید نیست که بخشی از ضریب‌دهی رسانه‌ای به بودجه موسسات فرهنگی متاثر از تلاش برای گمراه شدن اذهان از بودجه شرکت‌های دولتی باشد. البته نمی‌خواهیم نیت‌خوانی کنیم و همه کسانی که درباره بودجه موسسات فرهنگی صحبت می‌کنند را به فریب افکار عمومی متهم کنیم. البته اصل مسئله هم مهم است و مجلس باید بابت این مبلغی که به این موسسات اختصاص می‌یابد، حسابرسی کند و نظارت لازم را داشته باشد. به نظر می‌رسد مجلس تا کنون ورود این چنین نداشته است.