خبرگزاری هنرآنلاین: پروژه شهرک هنر واقع در شهر جدید پرند صبح روز دوشنبه یکم آبان‌ماه کلید خورد. در آیین کلنگ‌زنی این پروژه وزیر ارشاد، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، امام جمعه پرند، نماینده رباط کریم در مجلس و تعداد دیگری از مسئولین مربوطه حاضر بودند و همگی این رویداد را یک نقطه عطف برای شهر پرند و فرصتی برای تبدیل این شهر به یک پایگاه فرهنگی و هنری دانستند.

افق بلندی که امروز در آیین کلنگ‌زنی برای شهر پرند ترسیم می‌شد، یک اتفاق بزرگ و قابل توجه در این منطقه است اما پروژه شهرک هنر هنوز در ابتدای مسیر است و راهی طولانی در پیش دارد تا بدان نقطه برسد. اینکه چه زمانی بتوانیم حاصل زحمات دست‌اندرکاران این پروژه را شاهد باشیم، به برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اتخاذشده در خصوص طرح مسکن هنرمندان بستگی دارد و این پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست که مشخص می‌کند هنرمندان چه زمانی می‌توانند در این شهرک سکونت یابند.

برای اطلاع از این موضوع، پرسشی از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم. اسماعیلی در پاسخ به هنرآنلاین گفت: همکاران ما از امروز با سرعت در حال پیشبرد پروژه هستند و از اهتمام آنها به این قضیه پیشاپیش سپاسگزارم. زمان بهره‌برداری شهرک به عوامل زیادی بستگی دارد اما تلاش ما این است که هنرمندان هر چه زودتر بتوانند در این شهرک مستقر شوند. امیدوارم که فرایند پیشرفت پروژه شهرک هنر سریع‌تر پیش برود و این شهرک به زودی به بهره‌برداری برسد.