به گزارش هنرآنلاین، وحید فرشی، کارگردان این نمایش، ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: ماجرای آلمان یکی از نمایشنامه‌های کشور ترکیه، نوشته‌ واصف اونگورن با ترجمه پری اشتری است که موضوع آن دغدغه‌ هر روز جامعه امروز ماست.

وی افزود: من با حمایت دانشگاه نبی‌اکرم و به‌کارگیری دانشجویان رشته‌ نمایش این دانشگاه به مدت هفت ماه برای این نمایش را کار کردم چون برای تئاتر آکادمیک و تئاتری که پشتوانه‌ علمی دارد، اهمیت بسیار قائلم و بدون شک دانشگاه نبی‌اکرم یکی از مهم‌ترین کانون‌هایی است که با آموزش توانسته تئاتر تبریز را به سمت و سوی تئاتر درست و ریشه‌دار پیش ببرد.

فرشی که خود از فارغ‌التحصیلان نمایش دانشگاه نبی اکرم(ص) است همچنین گفت: در این کار ما با ترکیبی از بازیگران باسابقه و دانشجویانی که اغلب اولین تجربه کار حرفه‌ایشان را خواهند داشت سعی کردیم از تجربه‌ حرفه‌ای‌ها و انرژی و انگیزه‌ی بسیار بالای دانشجویان بهره ببریم. نمایش «ماجرای آلمان» داستان برهه‌ کوتاه از زندگی یکی خانواده است که بر اثر عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دچار مشکلاتی می‌شوند و مردم و افراد جامعه‌ امروز ما به خوبی در این نمایش قابل مشاهده هستند.

در این نمایش حسین اصل‌عبداللهی طراح صحنه و مشاور، سامان ارمی طراح نور، احسان رسولی طراح پوستر، ناصر صمدی طراح گریم، اسما رحیمی مجری گریم، امین طایفی دستیار کارگردان، امیرحسین مهدی‌پور مدیر صحنه، مهدی احمدزاده، مهدی جعفریان، محمدرضا عباسی و محمدسالار قلی‌زاده دستیاران صحنه، مهسا محمدزاده منشی صحنه، علی سربازی عکاس، مینا رحیمی مسئول لباس، پرینا خسروشاهی مشاور امور تبلیغاتی، هادی لطفی تصویربردار و سازنده تیزر، سعید وزیری آهنگساز و سیدسجاد راثی، مهرداد نیکجو، رقیه ولیپور، حنانه پیری، نازنین قامتی، کامیار جلالی، مصطفی جباری سابق، سجاد جلاللی، محمدمهدی آقامالی، جابر دلسوز و محمدسالار قلی‌زاده بازیگران هستند.

نمایش «ماجرای آلمان» از 15 فررودین در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز ساعت 22 (بعد از افطار) روی صحنه رفته و بلیت‌فروشی برای این نمایش از 16 فروردین از سایت www.ebilit.com و گیشه تئاتر شهر تبریز انجام می‌شود.