گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «هام» نوشته عباس ‌عبداله‌‌‌زاده و کار حسام‌الدین شریفی از 8 آذر ماه ساعت 19 در تالار حافظ روی صحنه است. بازیگران این نمایش میثم شمسیان، حسین ‌شهبازی، فرهاد داوری‌کیا، علی ‌یعقوبی، مرتضی یعقوب‌پور، ایمان قادری، علی ‌افضلی، مریم ‌حیدرزاده، فاطمه گوشه، ندا اصغرپور، آیناز شجری، آیلار شجری، مانی خضری پور، نسیم ‌داداشی، شقایق زارعی، امید علی رحمانی، مجتبی بحران، سارا جواد زاده، بهنام فرزام، الهام خضرائی منش، مرتضی ‌عبدالهی، علیرضا حیدری، فرزانه قاسمی، حنانه‌سادات ‌میرشاه‌‌ولد، الهه اهدائی، آتنا رئیس‌زاده، جهانگیر رمضانی، سیاوش اسدپور، امیر ‌کامرانی، فاطیما حسین‌پور، باران ‌محمدی، فوژان محمدی، علی تقی‌پور، رعنا محمدی، امیرحسین امیری و پانیذ صادقی‌مقدم هستند.

میثم شمسیان یکی از بازیگران نمایش «هام» که فارغ‌التحصیل رشته علوم ارتباطات اجتماعی است اما در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت دارد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند پیشنهاد ایفای نقش در این نمایش گفت: ابتدا قرار بود به عنوان دستیار یا مدیر تولید کنار حسام‌الدین شریفی، کارگردان نمایش باشم و به بازی فکر نمی‌کردم هر چند باید اعتراف کنم نمایشنامه «هام» من را بسیار تحت تاثیر قرار داده بود. یک‌باره آقای شریفی پیشنهاد بازی آن هم در نقش «هام» را مطرح کرد. من هم از آنجا که نقطه‌نظرم با ایشان تفاوت داشت در ابتدا این پیشنهاد را قبول نکردم اما وقتی برایم توضیح داد که چگونه به این شخصیت نگاه می‌کند، باعث شد نگاه من نیز تغییر کند و پیشنهاد بازی در نمایش را بپذیرم. اکنون نیز از اعتماد او تشکر می‌کنم چرا که ایفای این نقش یک مسیر چالشی و دشوار را برایم رقم زد و در این راه بسیار برای شخصیت هام زحمت کشیدم و امیدوارم این تلاش راضی‌کننده باشد.

او درباره چالش‌های رسیدن به کاراکتر «هام» در این نمایش عنوان کرد: برای رسیدن به یک نقش دشوار و پیچیده با یک کارگردان سختگیر، باید بسیار زحمت کشید هرچند که واقعاً نمی‌دانم تا چه میزان موفق بوده‌ام. چهارده ماه زندگی با کاراکتری با خصوصیات هام  مرا بسیار اذیت کرد؛ برخی مواقع با آن اشک ریختم و بعضی زمان‌ها از آن ترسیدم و برخی روزها با او عاشقی کردم تا به کاراکتر نزدیکتر شوم چراکه در حقیقت شخصیت‌پردازی هام سخت بود و ابعاد گوناگونی داشت آنهم در سبک سورئال. «هام» برای من نوعی عرفان آورد و بسیار تلاش کردم آن را بفهمم و بشناسم. شناخت و فهم فرزند شیطان بزرگ سخت است آنهم شیطانی که عاشق آدمی‌زاد شده است.  

شمسیان ضمن اشاره به اینکه فرایند تولید این نمایش طولانی و دشوار بود، اظهار کرد: با توجه به شریط کرونایی و تعطیلی مراکز هنری، همه گروه در آن زمان عذاب کشیدند حتی تعدادی از دوستان به علت بروز مشکلات شخصی و طولانی شدن تمرین‌ها از گروه منفک شدند. 14 ماه تمرین بسیار سخت است و این مسئله هزینه‌های تولید بالایی در بر دارد در شرایطی که برگشت هزینه در تئاتر آنهم در این دوران بسیار دشوار است.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: اکنون از اجرای این نمایش حس بسیار خوبی دارم و از صمیم قلب برای این چالش در زندگی هنری‌ام خوشحال هستم و احساس می‌کنم سالیان سال در کنار هام خواهم ماند.

در خلاصه داستان نمایش «هام» آمده است: خانواده‌ی شیاطین تصمیم گرفتند که شهر آدمیزاد رو به ورطه نابودی کشیده و انسانیت را از بین ببرند. اما یک بانوی پاکدامن مقابل آن‌ها قرار گرفته و در این میان هام فرزند ارشد شیطان و ...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از گروه کارگردانی:  علی ‌افضلی، الهام خضرائی‌منش، فاطمه رشیدنیا و ساره ارجمند، آهنگساز: فرزاد مهدی‌پور، طراح گریم: جنان صدفی، طراح لباس: سیده‌عارفه‌ موسوی، منشی صحنه: سحر یوسفی، طراح نور: حسین ‌شهبازی، طراح صحنه و ویدئوآرت: حسین صمیمی، مدیر صحنه: مسعود حسنی، دستیار صحنه: آسیه رمضان‌زاده، طراح حرکت: سارا جوادزاده، طراح حرکت آکروباتیک: مرتضی عبدالهی، طراح حرکت رزمی: بهنام فرزام، مجریان گریم: باران ‌محمدی، فاطیما حسین‌پور، علیرضا عبدالهی، مجریان لباس: الهه اهدائی، آتنا رئیس‌زاده و علیرضا حیدری و عکاس پوستر: نازلی خدایار.

علاقمندان به تماشای نمایش «هام» می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.