به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه خبری فرهنگ و هنر، آیین افتتاح پردیس تئاتر و موسیقی، آمفی‌تئاتر روباز و فروشگاه آنلاین باغ کتاب تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در باغ کتاب تهران برگزار شد. 

پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم گفت: مدت‌ها بود که برنامه‌ریزی برای افتتاح آمفی‌تئاتر روباز باغ کتاب، چند استودیو در طبقات پایین و همچنین فروش آنلاین کتاب و محصولاتی که در بازار باغ کتاب عرضه می‌شود، انجام شده بود. او با بیان این‌که این مجموعه پیش از این به صورت غیررسمی افتتاح شده بود و امروز به صورت نمادین افتتاح شد، افزود: این مجموعه‌ها در همه شرایط و به ویژه در شرایط کرونایی مورد استفاده شهروندان قرار خواهد گرفت.

حناچی با اشاره به تاثیرات فرهنگی این مجموعه ها و فروش آنلاین کتاب در جامعه اظهار کرد: از آن‌جا که در شرایط کرونا که تحرکات محدود است، عرضه خدمات اینترنتی ارزش ویژه‌ای پیدا کرده و خوشبختانه باغ کتاب نیز این سرویس را تا یک سقف مشخص به شکل رایگان برای خریداران فراهم می‌کند که اقدام مثبت و موثری خواهد بود. وجود سالن آمفی‌تئاتر روباز نیز در شرایط کرونا که مردم نیازمند تفریح و استفاده از فضای روباز هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

همچنین جلالی فرهانی، مدیر عامل باغ کتاب تهران با بیان این‌که در این چند سال بخش‌های متعددی در باغ کتاب افتتاح شده گفت: این مجموعه در سال ۱۳۹۶ با هفت بخش آغاز به کار کرد و امروز ۳۰ بهره‌بردار مستقر داریم. یکی از بخش‌های مهمی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به باغ کتاب اضافه شد، پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب بود که یک استودیو ضبط موسیقی بسیار بزرگ دارد و گروه‌های بزرگ تا ۷۰ نفر نوازنده می‌توانند از آن استفاده کنند. یک بلک باکس با ۱۸۰ نفر ظرفیت برای اجرای نمایش دارد و سالن اصلی تئاتر آن هم با یک سن بسیار بزرگ به مساحت ۱۵۰ مترمربع، ۲۸۰ نفر ظرفیت تماشاگر دارد. این مجموعه در اوایل شیوع ویروس کرونا آماده شد و در یک سال اخیر به عنوان سالن تمرین در اختیار گروه‌ها قرار می‌گیرد.

جلالی فراهانی اظهار کرد: فروشگاه اینترنتی باغ کتاب هم چند ماهی است راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند به صورت اینترنتی کتاب و سایر کالاهای باغ کتاب را از سایت shop.bagheketab.com خریداری کنند.