به گزارش هنرآنلاین، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری در پیامی برای درگذشت پورنگ پورشیرازی نوشته است: پورنگ پورشیرازی نوازنده و عضو ارکستر سمفونیک تهران سال‌ها در عرصه موسیقی و نوازندگی در ارکسترها با جدیت فعالیت کرد و متاسفانه این نوازنده حرفه‌ای، باتجربه و گرانقدر را از دست دادیم. افسوس که بیماری پورنگ پورشیرازی را برد و اندوهی دیگر بر هنر سایه افکند. 

درگذشت هنرمند گرانقدر، نوازنده ارکستر سمفونیک تهران را به خانواده ارجمندش، اعضای ارکستر و جامعه هنری تسلیت می‌گویم، برای زنده‌یاد پورنگ پورشیرازی رحمت و برای خانواده و دوستان عزیزش صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال خواستارم.

مدیر عامل بنیاد رودکی هم درگذشت زنده‌یاد پورنگ پورشیرازی را تسلیت گفت. در پیام مهدی افضلی آمده است: خبر درگذشت هنرمند توانا، پورنگ پورشیرازی برای همه ما تلخ و جانکاه بود. زنده‌یاد پورشیرازی از بهترین نوازندگان موسیقی کشور و ارکستر سمفونیک تهران، آراسته به زیور اخلاق و معروف به ادب در میان همکارانش بود.

فقدان این هنرمند گرانقدر را به جامعه موسیقی، خانواده آن مرحوم و همکارانم در بنیاد رودکی، خصوصا نوازندگان ارکسترها، تسلیت می‌گویم. جای او تا همیشه در ارکستر سمفونیک تهران خالی و نوای سازش از گوشه گوشه تالار وحدت شنیدنی است. از پروردگار مهربان برای روح ایشان آرامش و برای دوست‌دارانش شکیبایی و تندرستی آرزومندم.

پورنگ پورشیرازی نوازنده مطرح کنترباس در سال‌های اخیر در ارکسترهای دولتی و چند مجموعه دیگر به فعالیت مشغول بود. او متولد ۱۳۵۳ تهران و از مدرسان و نوازندگان شناخته‌شده سازهای کنترباس و پیانو بود و از بیماری سرطان رنج می‌برد.