به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، برنامه «آب و تاب» به گفت وگوی صمیمانه محمد صالح علا با نخبگان و هنرمندان حوزه فرهنگ و هنر اختصاص دارد؛ گفتگو درباره کودکی و خاطراتشان، تحصیلات، ازدواج و فرزندانشان، معرفی کارها و آثار مطرح، دلایل موفقیت نخبگان و دانسته‌های آن‌ها در حوزه‌های تخصصی‌شان و…  

مهمان این هفته برنامه «آب و تاب» از رادیو تهران سید علیرضا میرعلینقی متولد ۱۳۴۵ در تهران روزنامه‌نگار ایرانی، پژوهشگر موسیقی و منتقد هنری است. میرعلینقی از دوران کودکی به موسیقی و پژوهش راجع به آن علاقه داشت. او چند سال را به یادگیری ویولن و سنتور و ردیف‌های موسیقی گذرانده‌ و همچنین مدتی مسئول آرشیو مرکز موسیقی حوزه هنری بود و مدتی نیز سرپرستی گروه موسیقی دایره المعارف اسلامی را بر عهده داشته است.

او مشاور سردبیر نشریه مقام موسیقایی نیز از سال ۱۳۷۴ تا کنون بوده و از جشنواره هفت اورنگ برنده لوح تقدیر شده‌ است. میرعلینقی در این سال ها نتیجه تحقیقات خود را بصورت کتاب هایی چه به عنوان سالنامه و چه یادنامه منتشر می کند. معرفی اشخاص و حوزه‌های هنری و فرهنگی و آشنایی مخاطب با حرفه‌های مختلف به صورت تخصصی، هدف اصلی برنامه «آب و تاب» از رادیو تهران است.

برنامه «آب و تاب» از رادیو تهران را جمعه ها از ساعت ۲۱ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا موج ای. ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز با اجرای محمد صالح علا و تهیه کنندگی پروانه طهماسبی بشنوید.