به گزارش هنرآنلاین، «شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش» به منظور هویت‌بخشی به بافت شهری جزیره، اقدام به برگزاری مسابقه سراسری برای انتخاب بهترین ایده طراحی جهت اصلاح هندسی، ساماندهی و جداره‌سازی محور میدان سعدی تا میدان نیایش نموده است این مسابقه بستری است برای جلب مشارکت طراحان مرتبط با موضوع مسابقه و تقویت هویت کالبد جزیره کیش.

هدف این پروژه، ساماندهی، بهسازی و جداره‌سازی در راستای افزایش کیفیت فضای شهری با تأکید بر حفظ بافت بومی منطقه و ملاحظات اقلیمی و ضوابط و محدودیت‌های فضایی است.

هیات داوران این مسابقه متشکل از فریبرز دولت آبادی؛ دکتری تخصصی معماری، پیروز حناچی؛ دکترای تخصصی معماری با گرایش مرمت شهری و باز زنده سازی شهر های تاریخی، مهندس شهاب الدین ارفعی؛ کارشناس ارشد معماری، آرش مظفری؛ کارشناس ارشد معماری، عبدالنبی شرفی؛ کارشناس ارشد معماری هستند.

در فراخوان مسابقه معماری «طراحی شهری و جداره سازی محور بومی- فرهنگی جزیره کیش» به این موارد پرداخته شده است:

معیارهای داوری

– ایجاد یک طرح محیطی پیوسته با منظر و معماری موجود و توجه به ساختمان های مجاور این محور

– در نظر گرفتن شرایط ویژه محور بومی- فرهنگی و رعایت مقیاس و تناسبات طرح

– ساماندهی فضاهای باز شهری با اولویت بافت بومی موجود

– توجه به مسیر مسجد خاتم تا مسجد اهل تسنن

– ایجاد هماهنگی جداره‌ها با توجه به اجرایی و کم هزینه بودن

– اصلاح هندسی محور میدان سعدی تا مسجد خاتم

– توجه به منظر طرح در شب و نورپردازی آن

– توجه به اجرایی بودن طرح و جزئیات قابل رؤیت

شرایط مسابقه

– این مسابقه به صورت آزاد و فراخوان عمومی و یک مرحله ای برگزار می‌شود و کلیه اشخاص حقیقی، فارغ التحصیلان رشته‌های معماری، طراحی شهری، طراحی منظر، لنداسکیپ و یا به صورت حقوقی دارای صلاحیت را شامل می شود.

– فقط کارهایی به مرحله داوری راه می یابند که تیم راهبری و مدیر مسابقه قبل از جلسه داوری، مطابقت آن‌ها با شرایط اعلام شد مسابقه را تأیید کرده باشند.

– تنها مرجع داوری و انتخاب برندگان مسابقه، هیات داوران خواهد بود و رای هیات داوران قطعی و تغییرناپذیر است، و کسی (از جمله مدیر یا برگزارکننده )مجاز به تغییر و دخل و تصرف در آن نیست.

– مشارکت برگزارکننده و مدیران و کارکنان آن، راهبر مسابقه، مدیر مسابقه، دبیر مسابقه، اعضای هیات داوران، موسسه یا شرکتی که داور مسابقه مدیرعامل، عضو هیات مدیره، سهامدار یا در زمره کارکنان آن باشد و نیز بستگان درجه اول و دوم داوران در مسابقه ممنوع است.

– هویت کلیه شرکت کنندگان و آثار آن‌ها برای هیات داوران تا پایان مرحله داوری مخفی خواهند ماند و پس از اتمام داوری پاکت‌های شناسایی شرکت‌کنندگان با حضور نماینده برگزارکننده، مدیر مسابقه و هیئت داوران گشوده می‌شود و هویت برندگان تعیین و ثبت می‌گردد. لذا هرگونه تماس شرکت‌کنندگان با اعضای هیات داوران در طول مسابقه و تا اعلام نتایج رسمی مسابقه بکلی ممنوع خواهد بود و مشمول حذف از مسابقه می‌گردد. مدیر مسابقه از طریق راه‌های تماس پاسخگوی هرگونه سوال و موضوع در ارتباط با مسابقه خواهند بود.

– عقد قرارداد برای ادامه کار در موضوع مسابقه در اختیار برگزارکننده مسابقه خواهد بود و شرکت در مسابقه یا برنده شدن در آن الزامی برای عقد قرارداد ایجاد نمی‌کند.

– کلیه حقوق مادی و معنوی آثار ارائه شده در این مسابقه به شرکت‌کننده مسابقه تعلق دارد و استفاده از طرح و ایده طراحان به غیر از نفرات برنده، بدون موافقت کتبی پدیدآورنده اثر ممنوع خواهد بود. ولی برگزارکننده حق انتشار آثار مسابقه را با ذکر نام صاحبان اثر خواهند داشت.

– این مسابقه بر اساس«آیین نامه جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری و شهرسازی» برگزار می‌گردد و کلیه شرکت‌کنندگان، برگزارکننده و عوامل ملزم به تبعیت از مقررات این آیین نامه خواهند بود حتی چنانچه به دلیل فورس زمانی و شرایط خاص شیوع کرونا در دبیرخانه جامع مسابقات امکان ثبت وجود نداشته باشد.

– مسئولیت اصالت آثار بر عهده شرکت‌کنندگان بوده و رعایت حقوق مادی و معنوی آثار برندگان مطابق با قانون حمایت از حقوق مولفان مصنفان و هنرمندان مصوبه ۱۱/۱۰/۱۳۴۸ مجلس شواری ملی است.

– ثبت نام برای شرکت در مسابقه رایگان است.

– هرگونه تغییر در برنامه برگزاری مسابقه از طریق سامانه مسابقه در سایت شرکت عمران آب خدمات به اطلاع عموم خواهد رسید.

آثار و مدارک مورد نیاز و نحوه تحویل آثار

کلیه شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در قالب موارد ذیل در موعد مقرر تحویل دبیرخانه مسابقه نموده و رسید کتبی دریافت نمایند:

 شیت آثار مسابقه: شیت های اصلی آثار در قطع ۱۰۰ × ۷۰ سانتیمتر به صورت افقی بر روی مقوای مات و شاسی شده بر روی فوم بورد/ مقوا کارتن شامل پلان، نما، برش، پرسپکتیوها، دیاگرام، توضیحات ایده و کانسپت طرح.

گزارش مجلد توجیه طرح: یک نسخه در قطع A3 و حداکثر در ۱۵ برگ به صورت افقی شامل تصاویر ۲ شیت اصلی آثار مسابقه که در انتهای گزارش قرار می گیرد.

 یک عدد CD فایل آثار: حاوی فایل تصاویر شیت های ارسالی با فرمت TIFF به صورت RGB با رزولوشن DPI 300 و نیز فایل PDF گزارش ارسالی می بایست همزمان با تحویل شیت های مسابقه تحویل دبیرخانه مسابقه گردد.

آثار شرکت کننده در مسابقه در قالب ذکر گردیده قابل قبول هستند و آثاری که در قالب دیگری مطرح شوند، فارغ از محتوایشان، از مسابقه حذف میگردند.

 درج اسم یا لوگو بر روی شیت ها و لوح فشرده تحویلی ممنوع است و تنها عامل شناسایی، کد شرکت کننده است، که باید در گوشه ی بالا، سمت راست درج شود.

جوایز

نفر اول: ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر

نفر دوم: ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر

 نفر سوم: لوح تقدیر

 به کلیه شرکت کنندگانی که آثار آنها به مرحله داوری می‌رسد گواهی شرکت در مسابقه داده خواهد شد.

– مبلغ جوایز و تقدیر نامه‌ها تحویل مدیران شرکت‌ها یا سرگروه‌ها خواهد شد و برگزار کننده و راهبر مسابقه مداخله‌ای در روابط کاری و مالی داخلی شرکت‌کنندگان نخواهند داشت.

– هیچ تغییری در مشخصات شرکت‌کنندگان از جمله نام سرگروه، نام شرکت و یا سایر اطلاعاتی که قبلاً توسط شرکت‌کنندگان در فرم‌های ثبت نام درج گردیده است مانند ایمیل شرکت‌کننده و امثالهم در این مسابقه مجاز نخواهد بود.

ﮔﺎﻫﺸﻤﺎر ﻓﺮاﺧﻮان

مهلت ثبت نام و ارسال مدارک: ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ (تا پایان ساعت ۱۵)

تحویل آثار شرکت کنندگان در مسابقه: ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰

برگزاری جلسه داوری: ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰

اعلام رسمی و عمومی نتایج مسابقه: ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ 

جهت پاسخگویی به سوالات میتوانید از طریق شماره تلفن ۴۴۴۲۱۳۸۰ (۰۷۶) داخلی ۱۳۹۱ با دبیر مسابقه (خانم دکتر بیدلی) تماس فرمایید.