گروه مد و لباس هنرآنلاین: اواخر سال گذشته بخش بین‌المللی مد و لباس اکسپو دوبی با دعوت از ۸ طراح ایرانی روزهای ۱۶ و ۱۷ فوریه برگزار شد. مهدخت اکرمی، طراح لباس حاضر در این رویداد درباره جزئیات حضور خود و اثرش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فارغ‌التحصیل رشته روزنامه نگاری هستم و سال‌ها خبرنگار تئاتر بودم اما از حدود سه سال پیش، وارد عرصه طراحی لباس شدم و پس از اخذ آموزش‌های لازم، بیشتر تمرکز خود را به طراحی لباس‌هایی برگرفته از پارچه‌های محلی، سوزن‌دوزی‌های ایرانی و لباس اقوام معطوف ساختم.

او در ادامه افزود: حدود دو سه ماه پیش از سوی بنیاد رودکی برای شرکت در اکسپو دوبی دعوت شدم و به همراه 8 طراح با 8 اثر در این رویداد حضور به هم رساندیم. درنهایت لباسی که من برای این رویداد طراحی کرده و دوخته بودم با مفهوم احترام به طبیعت و برآمده از دغدغه‌های من در راستای حفظ محیط‌ زیست بود و در دوخت آن از پارچه منطقه خراسان جنوبی بهره گرفتم تا بخشی از هنر زنان سرزمینم را در این فرصت به نمایش گذارم.

اکرمی با اشاره به اینکه این رویداد ترکیبی بود از هنر و اندیشه که با اجرای دست طراحان لباس ایرانی در دوره معاصر به بخشی از هویت فرهنگی ایران تبدیل‌ شده است، بیان کرد: اجرای این برنامه با ریتم و هارمونی موسیقی الکترو آکوستیک در قالب تم ایرانی شکل گرفت و تلاش شد علاوه بر ایجاد هیجان اجراهای موسیقی صحنه‌ای، معرفی ویژه‌ای از لباس معاصر با نگاه بر هنر طراحی ایرانی داشته باشد.

او اذعان داشت: این بخش با عنوان «هزاردستان» برای هر یک از لباس‌ها بر اساس طرح و ایده اصلی طراحان یک قطعه موسیقی در نظر گرفت که در این مرحله، بخشی از مراحل آماده‌سازی لباس‌ها به‌صورت تصویری به نمایش درآمد.

این طراح لباس در خاتمه تصریح کرد: لباس‌ها همراه با موسیقی توسط دو پرفورمر روی صحنه آمدند؛ لباس‌هایی که هرکدام بخشی از نمادهای فرهنگی و هنری کشورمان را در برابر دیدگان حضار از کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشتند و موجبات تشویق هنر طراحی و دوخت لباس ایرانی را فراهم آورد.