گروه مد و لباس هنرآنلاین: مهسا صدیقین، طراح پارچه و لباس و همچنین مدرس دانشگاه درباره شرایط حاکم بر حوزه مد و لباس طی دهه اخیر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در این عرصه به افزایش تعداد محصلان و هنرجویان طی سال‌های اخیر باز می‌گشت که البته تا اندازه‌ای برای خیلی‌ها نگران کننده بود چرا که علی‌رغم رشد کمی دانشجویان، ضمانتی برای اشتغال آنها در این بخش وجود نداشت و مکرر صحبت‌هایی پیرامون نبود ارتباط مؤثر میان دانشگاه و صنعت مطرح بود.

صدیقین در ادامه گفت: مقطعی به نظر می‌رسید شاید اگر دانشجویان و علاقه‌مندان فعالیت حرفه‌ای در حوزه مد و لباس بتوانند در مسیر ایجاد برند شخصی گام بردارند شاهد اتفاقات بهتر باشند اما به مرور که بخش تولید به اهمیت بخش طراحی پی برد، به شکلی خودجوش زمینه‌های اشتغال طراحان هنرمند و نوآور را فراهم ساخت.

این مدرس دانشگاه به توسعه کسب و کارهای حوزه مد و لباس در میان هنرمندان داخلی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد آنیم که بسیاری از مراکز عرضه، توزیع و فروش منسوجات و پوشاک به محصولات ایرانی باز می‌گردد و بسترهای مناسبی برای نمایش هنر هنرمندان حوزه طراحی پارچه و لباس از این منظر فراهم آمده است.

صدیقین ادامه داد: البته نمی‌توان از این مهم به سادگی عبور کرد که حذف نمایش زنده لباس از چرخه طراحی و تولید آثار و محصولات این بخش، فرصت‌های قابل توجه بسیاری را از هنرمندان گرفته و امید است در آینده نزدیک، با ایجاد امکان این حرکت تبلیغاتی مهم برای هنرمندان و صنعتگران، چرخه مد و لباس کشورمان به سمت و سوی تکامل سوق داده شود.

او در ادامه به شرایط حاکم بر کمیت و کیفیت منابع و مراجع حوزه مد و لباس اشاره کرد و گفت: هرچند همچنان نیاز است که به منابع خارجی در زمینه مد و لباس متوسل شویم اما عملکرد ناشران در زمینه چاپ و نشر آثار حوزه مد و لباس نیز حرکتی رو به پیشرفت داشته است.

صدیقین اذعان داشت: البته گسترش شبکه‌های مجازی نیز فرصت بسیار ارزشمندی را به منظور گردآوری اطلاعات ارزشمند در حوزه مد و لباس فراهم آورده و در قیاس با سال‌های گذشته، روند رو به رشدی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.